Saltar navegación

O profesor no eLearning

Obxectos de aprendizaxe multimedia

Funcións do docente na formación basada en rede.

O docente na teleformación, a diferencia da formación presencial, ten a esixencia de crear o curso antes de comezar as clases. O curso pode non estar completo, pero xa ten que reflexar a metodoloxía de traballo, a temporización, e, polo menos, a primeira unidade didáctica. Unha vez comeza o curso terá ademáis, que titorizar o curso.

Crear un curso online.

  • Deseñar e crear material didáctico en formato dixital axeitado para a diversidade da súa aula. 
  • Propoñer tarefas e exemplos prácticos ao alumnado, tendo presente que sexan progresivas e axeitadas á diverdidade da aula.
  • Definir a metodoloxía de traballo. É importante que esté presente nun lugar visible, na cabeceira do curso ou nun arquivo que e chame "Cómo imos a traballar?", por exemplo.
  • Avaliar os medios e adaptalos en función da diversidade da aula.

Titorizar un curso online.

  • Manter actualizados os recursos.
  • Facilitar o proceso ensino-aprendizaxe:
    • Atender nun tempo razonable e eficientemente, as consultas e a corrección de traballos dos alumnos. Ás veces as respostas chegan pero non có nivel de detalle necesario, por exemplo, nas tarefas é imprescindible identificar os erros, senón non poden ser detectados e correxidos polo alumno.
    • Estar presente e facer un seguimento. É imprescindible un seguimento do alumnado, non só para avisar de prazos ou revisar as tarefas, senón para garantir que o alumnado se sinte vinculado ao grupo, involucrado no seu proceso de ensino-aprendizaxe,  e para motivalo, axudalo se é preciso, e tamén felicitalo cando o mereza.  Hai que ter en conta que un dos maiores riscos da formación baseada en rede é o sentimento de illamento que sinten algúns alumnos. Esto esixe, por parte do docente, manter unha comunicación regular có seu alumnado para minimizar a probabilidade de que esto ocorra.Comunicación

Se o curso non ten unha titorización presente e adecuada, o alumnado síntese "so" ou "abandonado" ou "superado" e en moitas ocasións, esto deriva no abandono do curso.