a) Todas as mesturas son disolucións.
b) Cando mesturamos calquera líquido con auga obtemos unha mestura homoxénea.
c) Ningunha mestura presenta un aspecto homoxéneo.
d) O bronce é unha substancia pura
e) O aire é unha disolución gasosa
Resúltanos a todos/as uns días novidosos, e necesitaremos uns días para coller o ritmo. Estas son algúns consellos para poñernos en marcha.
- Establecede un horario de rutinas coa participación de todos/as.
- As tarefas do cole deben facerse seguindo un horario preestablecido. Non estamos de vacacións, é necesario traballar de luns a venres
- É importante marcar o horario que poden dedicar a TV, play, videoxogos. Con hora de inicio e hora de desconexión.
- Todas e todos debemos colaborar nas actividades da casa dentro das posibilidades de cada quen.
- Tempo aconsellado para dedicarlle á materia de ciencias: 40 minutos, 3 días á semana.
PARTICIPA NO PROXECTO XOVES DE CIENCIA que ten como fin difundir a ciencia de forma divertida
TODOS OS XOVES 17.00 h a través do canal Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=zHX0ofdH87Q
-Envía os traballos a salialvarezcarnero@gmail.com para a súa revisión e seguimento
-Enlace para unirse ás vídeo chamadas: https://eduxunta.webex.com/join/salial
Aprende xogando: actividade baseada no coñecido rosco de pasapalabra
TAREFA: Crea o teu xogo de PASAPALABRA con vocabulario de Ciencias da Natureza de 6º
1º Copia a táboa no caderno ou nun editor de texto.
2º Busca unha palabra, no libro de ciencias, con cada letra do abecedario, pode "comezar con" ou "conter" esa letra
3º Escribe a definición. As definicións teñen que estar sacadas do libro, debes intentar escribir algunha de cada unidade da 1 á 5 (servirache para repasar)
4º Envía a táboa para revisión
ROSCO CIENTÍFICO
Estas son algúns exemplos, podes mantelas ou escribir outras. Copia a táboa no caderno ou nun editor de texto.
| LETRA |
OPCIÓN: Comeza por contén |
DEFINICIÓN | PALABRA | páx. do libro |
| A | Comeza por | Seres vivos que non son plantas, pero que realizan a fotosíntese e pertencen ao reino dos protoctistas | ALGAS | 14 |
| B | ||||
| C | ||||
| D | ||||
| E | ||||
| F | ||||
| G | ||||
| H | ||||
| I | ||||
| L | ||||
| M | ||||
| N | ||||
| Ñ | ||||
| O | ||||
| P | ||||
| Q | Comeza por | Tipo de enerxía que conteñen os combustibles, os alimentos, as pilas | QUÍMICA | 88 |
| R | ||||
| S | ||||
| T | ||||
| U | Comeza por | Anfibios con cola e catro patas de tamaño similar como as píntegas | URODELOS | 29 |
| V | Comeza por | Partículas diminutas que poden entrar nas nosas células, destruílas e propagarse a outras células. | VIRUS | 20 |
| X | ||||
| Z | Contén o | Órgano que bombea o sangue para que chegue a todas as partes do corpo | CORAZÓN | 52 |
EXTRA: Proba a facer o teu propio ROSCO na aplicación educaplay > accede cunha coa conta de correo electrónico >crear actividad> Ruleta de palabras > Segue as instrucións. Envía o enlace para revisión

Poderías vivir sen a enerxía? Necesitamos enerxía practicamente para todo: para iluminar a casa, as rúas, para o transporte, preparar alimentos...
Queremos saber que fontes de enerxía temos e como se transforman os recursos enerxéticos en electricidade? E... que pasa co medio ambiente como lle afecta o noso consumo de electricidade?
Pica no seguinte enlace e realiza as tarefas consultando os recursos que se che proporcionan:
Accede a WebQuest Enerxía si, pero con sentidiño.
REFORZAMOS:
-A materia é todo o que nos rodea, posee masa e ocupa un lugar no espazo.
-Cada tipo de materia posúe unhas propiedades específicas; por exemplo: a densidade, a cor, a dureza, o viscosidade, a condutividade, etc., que teremos en conta á hora de escollelas para determinados usos.
-A materia podémola atopar en 3 estados: sólido, líquido e gasoso. A auga é a única substancia que se pode atopar, de forma natural, nos tres estados.
A CLASIFICACIÓN DA MATERIA
|
A lectura das páxinas 85, 86 e 87 do libro, axudarache a comprender mellor esta clasificación, repara tamén nos debuxos. A materia clasíficase en substancias puras e mesturas: AS SUBSTANCIAS PURAS Chamamos substancia pura a calquera material que estea formado por un só tipo de materia e non se pode descompoñer noutras substancias máis símples. Ten unhas propiedades propias que a identifican. MESTURAS Unha mestura é a combinación de dúas ou máis substancias puras, as súas propiedades dependen da súa composición. Así por exemplo a densidade dependerá da proporción na que se atopen os seus compoñentes. As mesturas poden ser homoxéneas ou disolucións e heteroxéneas. Mesturas heteroxéneas. Son mesturas nas que os compoñentes poden distinguirse. Mesturas homoxéneas: Son mesturas nas que non é posible distinguir os compoñentes. As mesturas homoxéneas ou DISOLUCIÓNS poden ser: -Disolución Gasosa - mestura de gases, como o aire -Disolución Líquida - mestura de líquidos ou dun sólido nun líquido, como a auga do mar, o leite con colacao. -Disolución sólida - mestura de sólidos, exemplos: o vidro, o papel; e Aliaxes que son mesturas nas que hai algún metal como o bronce (cobre+estaño), o aceiro (ferro+carbono), o latón (cobre + zinc) |

ACTIVIDADES:
1. Fai un esquema sobre a clasificación da materia

2. Di se as seguintes afirmacións son verdadeiras ou falsas e corrixe as que sexan falsas.
a) Todas as mesturas son disolucións.
b) Cando mesturamos calquera líquido con auga obtemos unha mestura homoxénea.
c) Ningunha mestura presenta un aspecto homoxéneo.
d) O bronce é unha substancia pura
e) O aire é unha disolución gasosa
3. Clasifica as seguintes mesturas en homoxéneas e heteroxéneas: auga salgada, o bronce, o zume de laranxa recién exprimido, unha ensalada mixta, o granito, colacao, o aire, o osíxeno, aquarius.
4. Extra: MATERIAIS QUE CAMBIARON O MUNDO: ACEIRO, O VIDRO E O PAPEL
Ter é unha youtuber española que publica vídeos sobre arquitectura, materiais... Este vídeo contén información moi interesante relacionada con materiais que provocaron moitos avances na humanidade. Ter fala un pouco a présa e emprega unha linguaxe coloquial con algunha expresión, que espero obviedes e vos quededes coa información relevante.
Despois de ver o vídeo:
-Que tipo de aliaxe é o aceiro................... Que se lle engade ao aceiro para que sexa inoxidable?................... Que avances supuxo para a medicina? .........................
-Como se chaman as persoas que traballan os metais? ...................... Anvances que supuxo o descubrimento do vidro: ................................
-Cal é o compoñente principal do vidro? .................... Avances que proveñen do vidro a nivel científico: .......................
- Por que supuxo unha revolución o uso do papel?
PROPIEDADES ESPECÍFICAS DA MATERIA.
Continuamos coa materia. É necesario que dediques uns minutos á lectura do libro, páxinas 84 e 95. Fíxate tamén nas imaxes.
|
As propiedades específicas da materia, permítennos diferenciar uns tipos de materia de outros. Por iso uns materiais son máis axeitados que outros para determinados usos.
Algunhas propiedades específicas da materia son: Elasticidade – Despois de dobralo ou estiralo, recupera a forma que tiña ao principio Fraxilidade – Cando é fácil de romper. Dureza – Cando é difícil de raiar, cortar, perforar Impermeabilidade – Se non deixa pasar líquidos Condutor da electricidade – Permite o paso da corrente a través del Illante – Cando non permite o paso da corrente eléctrica, do calor, do frío Comportamento ante a luz: Transparente que deixa pasar a luz e as imaxes Translúcido- deixa pasar a luz pero non as imaxes Opaco- non deixa pasar a luz nin as imaxes. A densidade é unha propiedade específica que relaciona a masa dun obxecto co volume que ocupa. Podemos calcular a densidade mediante a fórmula d= m/V, onde "m" é a masa e mídese en kg, g e "V" é o volume e mídese en m3, en cm3 ou ml, As unidades son kg/ m3 , g/cm3 ou g/ml, |
|
A densidade é a cantidade de masa que hai nun determinado volume. Por exemplo: -A densidade do ouro é 19,3 g/ ml. Que significa que 1 ml (ou 1 cm3 ) de ouro, ten unha masa de 19,3 g. -A densidade da auga destilada é 1g/cm3 quere dicir que 1 cm3 de auga ou (1 ml) ten unha cantidade de materia de 1 g. CURIOSIDADE: Sabías que a nosa voz soa máis aguda cando inhalamos helio? A explicación científica é porque a Densidade do gas helio, é menor cá do aire, e ofrece menos resistencia ao movemento das cordas vocais. Estas vibran + rápido e por iso a nosa voz soa máis aguda. |
1 ACTIVIDADES
- Nomea distintos tipos de obxectos que destaquen por cada unha das propiedades específicas.
Por ex. - Elasticidade: A goma que se pon na cintura dun pantalón, braga, calzón... para que se axuste ao corpo.
2 INVESTIGA o valor da densidade en g/cm3 da plata, do petróleo, o aceite, da auga salgada, xeo, ferro. Ordénaas de maior a menor empregando o signo maior que >
3 DESPOIS DE VER O VÍDEO: Que problema se lle presenta a Arquímedes? ..................... Como o soluciona?
4 PROBLEMAS DE DENSIDADE: Aplica a fórmula. Hai que dividir a masa entre o volume.
NIVEL I
- Carlota traballa nun laboratorio e quere calcular a densidade do aceite de 1 litro de aceite 930 g. Cal é a densidade do aceite? (Ollo neste problema tes que pasar litros a ml) ................... g/ml
NIVEL II
- Que anaco de madeira de piñeiro será máis denso, un de 10 g ou outro de 150 g? (Razona, só hai que aplicar o concepto de densidade)
NIVEL III
- Nunha probeta de 45 g poñemos 10 cm3 de mercurio. Medimos a masa da probeta co mercurio e obtemos 181 g. Cal é a densidade do mercurio? (Como calculas a masa do mercurio)
- Os seguintes cubos, teñen o mesmo volume imaxina 1 cm3 (V= 1 cm x 1 cm x 1 cm) pero diferentes masas.
Cal será máis denso e cal será menos?

-A auga conxelada, ten menor densidade que a auga líquida, por iso flota. Cres que isto é importante para o mantemento da vida no planeta? ......... Por que?
5 EXTRA: EXPERIMENTA. Escolle algún destes experimentos e xoga coas densidades.
ATENCIÓN, PREGUNTA: De que están feitas todas as cousas que nos rodean?
Ao noso arredor hai moitos obxectos de distintas formas e cores, como as árbores, xoguetes, ordenadores, etc. Todos están formados por materia.
Nalgúns casos non se pode ver esta materia como pasa por exemplo co aire que nos rodea. Claro que a luz e o sonido non son materia, non se poden tocar nin forman parte dos obxectos, son tipos de enerxía.
CONTESTA ESTAS ACTIVIDADES NO CADERNO OU A TRAVÉS DUN PROCESADOR DE TEXTO (docx, drive doc, odt...)
Hai 9 actividades, dosifica, non se trata de facelas todas á présas nun día. Envía para revisión de forma fraccionada, 3/4 exerciciospara axilizar a corrección.
REALIZA UNHA LECTURA COMPRENSIVA DA PÁXINA 84 DO LIBRO DE CCNN. Podes descargala no arquivo adxunto.
| Que é a materia? |
1. Que é a materia?
Colle na casa diferentes obxectos, feitos con diferentes materiais e de usos diversos.
2. Que usos teñen os obxectos que elixiches?
3. Di que usos teñen materiais como a pedra, a madeira, o vidro, a tela o petróleo.
4. Todos os obxectos que escolliches teñen masa? ....... , porque.....
5. Todos os obxectos teñen volume? ............ , porque...........
6.
Seguro que non tes probetas na casa, pero si vasos medidores, xiringas, xerras,.. Con que medirías...
7.a- a dose dun xarope?
7.b- o volume da auga dunha piscina?
7.c- a cantidade de refresco dunha lata?
7.d- a cantidade de xabón que usas para lavar as mans?
Recorda as equivalencias entre as unidades de volumen
1 ml = 1 cm3
1 l = 1 dm3
1 kl = 1 m3
7. Se tes unha lata de refresco e a deformas, cambiará a masa?, cambiará o volume?
8. INVESTIGA. Un astronauta está na Terra e logo viaxa a Lúa. A súa masa cambiará? Que cambia? Explica a resposta (no vídeo dos recursos adxuntos tes a resposta)
22 de abril CELEBRAMOS O DÍA DA TERRA.
Os seres humanos, cos nosos malos hábitos, provocamos grandes cambios no contorno. Alteramos ecosistemas e extínguense especies, provocamos o cambio climático...
Cada un de nós debemos comprometernos co noso planeta, conservándoo e coidándoo. Propóñovos para tal fin un taller de reciclaxe.
Esta actividade está incluída na semana do Libro e da Celebración do Día da Terra.
Lectura online recomendada: Fred Quincalla, o nómade do mar" Teresa G. Costa.
9. RECICLA: Constrúe un robot empregando material de refugallo, documenta o proceso de elaboración e envíao para publicalo no blog #EuQuedoNaCasa
Do 13 - 17 de abril
Repaso da Función de nutrición
Estamos á espera de recibir novas instrucións para continuar co teletraballo durante este 3º trimestre.
Repaso, reforzo e recuperación do traballo desenvolvido, adquisición das competencias clave.
- Non contestedes ao chou, se dubidades, buscade no libro, é o xeito de aprender.
Recursos do ceiploreto.es. Autoría: Francisco J. Rodríguez San José
Semana do 30 de marzo ao 3 de abril
OPCIÓN A- Prepara un traballo utilizando un procesador de textos, eu recomendo Google Drive>documentos ao rematar o traballo só tes que compartilo comigo para a revisión.
OPCIÓN B- Se non tes ordenador, podes facelo no caderno ou en folios, podes facer ti os debuxos e enviar fotos do traballo final. Obrigatorio escribir con boli.
INSTRUCIÓNS:
|
O embarazo humano desenvólvese nas seguintes etapas: • Primeiro trimestre. O desenvolvemento do embrión, o saco amniótico, placenta. • Ás oito semanas, o embrión pasa a chamarse feto, aspecto humano, como están os seus órganos, como obtén o osíxeno e os nutrientes, que outras funcións ten a placenta. • Segundo trimestre. O feto e o esqueleto, movementos, tamaño. • Terceiro trimestre. Desenvolvemento do feto, colocación no corpo da nai. • O parto. Cando ten lugar, en que consiste o parto. |

Valora os teus logros, sen estrés, nin agobios... Podédelo repetir se non quedas conforme co resultado obtido.
CCNN- UNIDADE 4 A reprodución humana.
Dedica 40 min de traballo 3 días á semana
LECTURA diaria: 20 minutos aprox. En diferentes formatos: libro de texto, internet, libros de animais, xogos, ver documentais…
ACTIVIDADES ESCRITAS: 20 minutos aprox.
Día 1-> Copia o esquema, á vez que aprendes os principais conceptos

Día 2-> Completa os debuxos, tamaño folio, dos aparatos reprodutor masculino e feminino rotula os órganos que o forman, as glándulas e os condutos e sinal a función de cada un de xeito esquemático.
Día 3> Pax 66, ex. 1, 3 e 4
Día 4->LECTURA: A PUBERDADE, páx. 69 e 74

E contesta:
|
Como te sentes ante os cambios que che están acontecendo? Cres que está cambiando a túa forma de pensar e a túa personalidade? Como te ves a ti mesma/o?Como ves ás túas compañeiras e compañeiros? Cres que a túa familia, mestres... te entenden? Que se podería mellorar? (Intenta ser realista coas túas respostas)
|
Día 5-> Coa información redacta no caderno un artigo periodístico que poderías titular “Adolescentes. Así nos sentimos” ou “Adolescente, esa/e son eu!” - Organiza a información: - Titulo (podes escribir ti outro) - Corpo do artigo - Estrutura a información en diferentes parágrafos. - Utiliza nexos, vocabulario da unidade, fíxate na ortogarafía, puntúa... - Podes escribir unha pequena guía que axude a afrontar os cambios desta etapa |