CP 5.2 - Xestiona o rexistro de profesorado e alumnado (Administrador ou Manager do sitio)
Requisitos do completado
Para aproveitar as posibilidades da aula virtual cumpre traballar con usuarios rexistrados: tanto o profesorado coma o alumnado. Moodle permite o acceso como convidados para visualizar os cursos publicados en aberto e se tiveran contrasinal os convidados necesitarán esa "chave" para entrar a visualizar os cursos. Agora ben, os convidados non poderán participar en moitas das actividades da aula tales como foros, tarefas, glosarios, bases de datos, wikis, probas, enquisas, talleres de de auto e coavaliación... é dicir en todas aquelas nas que deba quedar rexistrada a súa actividade. Por iso, cumpre
- Rexistrar ao profesorado, co perfil axeitado ao labor que vaia desenvolver na aula. O rexistro das profesoras e profesores faise unha vez, cando empecen a usar a aula virtual e manterán o seu ID usuario mentres permaneza no centro.
- Administración, permisos Manager, un mínimo de dúas ou tres persoas no centro (os traslados de centro poden deixar a aula virtual sen persoas que a administren)
- Profesorado, perfil Teacher na/s categoría/s que lle competa/n nas que poderá xestionar cursos, pero non crealos. Para poder crear cursos novos deberá ter, ademais, perfil de creador de cursos (Course creator).
Outra opción é asignar a cada profesor/a o rol Manager na/s súa/s categoría/s, co cal poderá crear cursos nesas categorías (non en outras) e editalos. Amais disto poderá facer copias de seguridade dos curso CON usuarios, mentres que se ten os roles de Teacher e Course creator non poderá facer copias con usuarios dos seus cursos.
Nas outras categorías poderá visualizar os cursos, se estes admiten convidados sen chave, e non poderá crear cursos.
En conclusión, é boa opción asignar o rol Course creator a cada profesor/ nas ategorías nas que vaia xestionar cursos.
- Administración, permisos Manager, un mínimo de dúas ou tres persoas no centro (os traslados de centro poden deixar a aula virtual sen persoas que a administren)
- Alumnado:
- Rexistrar ao alumnado, con perfil Student, poderán visualizar os contidos dos cursos que admitan convidados sen chave, ou nos que teñan chave se a coñecen. Neses cursos poderán visuaizar os recursos e actividades pero non poderá facer intervencións nas actividades que precisen estar identificados; por exemplo, nun foro poderán ler as intervencións, pero non poderán engadir un fío novo ou responder nun post.
O rexistro dos estudantes faise unha vez, cando empecen a usar a aula virtual e manterán o seu ID usuario mentres permaneza no centro .
- Matricular ao alumando nos cursos nos que deba intervir enforos, tarefas, talleres etc... A opción máis sinxela, e cómoda, que cada profe configure as súas aulas virtuais ou cursos con autromatriculación con chave para que a primeira vez que o alumnado tente entrar poda automatricularse oa chave do curso e grupo facilitada polo profesorado, tal como vimos nos casos práticos 1.2 e 1.3
- Rexistrar ao alumnado, con perfil Student, poderán visualizar os contidos dos cursos que admitan convidados sen chave, ou nos que teñan chave se a coñecen. Neses cursos poderán visuaizar os recursos e actividades pero non poderá facer intervencións nas actividades que precisen estar identificados; por exemplo, nun foro poderán ler as intervencións, pero non poderán engadir un fío novo ou responder nun post.
Informarse e aprender
-
Manual de Moodle 2.6 para el profesor, páxinas
Pasos:
- Rexistra a tódolos profesores e profesoras do centro.
- Asigna roles: cada profesora e profesor deberá ter rol Teacher na/s categoría/s nas que vais editar cursos. Para poder crear cursos novos deberá ter, ademais, o rol Course creator. Alternativa a iso é asignarlle rol Manager nas súas categorías.
- Determina un criterio para rexistrar ao alumnado na aula virtual. Son as persoas admnistradoras as que deben controlar este rexistro. É recomendable rexistar ao alumnado o curso escolar no que empecen a usar a aula virtual e cun usuario que á vez que os identifique non xere problemas coa protección de datos, é dicir, rexistralos por exemplo empregando como ID de usuario o seu nome e as tres primeiras letras de cada apelido, por exemplo Uxía María Peleteiro Fernández: uxiapelfer. Deste xeito non se revelan datos e ao mesmo tempo permite identificar ou ter pistas de quen é. Recoméndable tamén facer unha listaxe cos nomes e apelidos, a ID de usuario e o seu contrasinal para que cando o esquezan (que será frecuente) evitar ter que ir á Administración de usuarios a crearlle un novo contrasinal. Esa listaxe debería ser accesible a todo o profesorado e que cada cal atenda aos seus.