O traballo con textos modelo e a (co)creación de criterios de calidad non só e boa idea senón OBRIGATORIO para que calquera actividade de auto-, co-, o hetero-avaliación impacte postivamente na aprendizaxe. De non usalos pode ter un efecto incluso negativo. Outro cousa a ter en conta e que me preocupa un pelín: As dúas estades a falar de atopar erros, erros frecuentes, etc: o objetivo de traballar con textos modelo de calidade distinta, non é en ningún caso atopar errors nin sinalalos, senón de comprender e identificar os criterios de calidade, poder recoñecer un texto de alta calidade, e poder comparar textos para comprender grados de progreso hacia el objetivo de aprendizaxe (especialmente se estamos usando rúbricas). Atopar erros vai en contro deste espiritú da avaliación formativa.
Para elixir un texto modelo, non fai falta que sexa producido polo alumnado. Como vimos na sesión pode ser creado polo profesor. Se non tes textos que sexan totalmente anónimos e non identificables (aunque sexan nunca poden ser do mesmo grupo que vai evalualos), é mellor producilo ti. Co IA é moi doada.
A técnica de blue/yellow que os ofrecí é moi eficaz: Agora ben, hai que empregalo ben. Quen empeza a marcar: o alumo avaliada ou a persoa avaliadora?