Sección A: O marco xurídico internacional
Video de presentación
Dominio público
No ámbito internacional existen diferentes leis e políticas orientadas a protexer os dereitos dos xoves no ámbito escolar. Neste marco xurídico existe un mandato expreso para que todos os países activen as medidas necesarias para protexer aos nenos/as e adolescentes contra calquera tipo de violencia e en particular coidar que as institucións escolares sexan lugares seguros para eles e elas.
Os paises están obrigados a prever e actuar ante as posibles situacións de violencias nas escolas, así como, a promoción de culturas de paz e convivencia.
Como marco xurídico e político relevante ao que facemos referencia a nivel internacional destaca:
- A Convención sobre os Dereitos do Neno (CND) é un tratado internacional que recolle os dereitos da infancia e é o primeiro instrumento xuridicamente vinculante. O texto foi aprobado pola Asamblea Xeral de Nacións Unidas o 20 de novembro de 1989 e entrou en vigor o 2 de setembro de 1990. O artículo 19, contén un mandato expreso para a protección dos nenos, nenas contra calquera tipo de violencia que define como “ toda forma de prexuizo oa abuso físico ou mental, descuido ou trato neglixente, malos tratos ou explotación ….”, neste sentido, a violencia é unha vulneración ao dereito a estar protexido de calquera dano. É obriga dos Estados protexer aos nenos e nenas de todas formas de malos tratos, perpetrado polos pais, nais ou calquera outra persoa responsable do seu coidado, e establecer medidas preventivas de tratamento ao respecto.
- No ámbito europeo hai tamén suficientes coñecementos e referencias normativas. Facendo un breve repaso, destacaríamos:
- O Tratado de Maastrich (1992) e o correspondente artigo 149 do tratado de Ámsterdam (1997) que sinalan a seguridade na escolas como fundamental para garantir unha ensinanza de calidade.
- A iniciativa europea de Cooperación sobre a seguridade nas escolas, dentro do programa SÓCRATE. No ámbito desta iniciativa desenvolvéronse numerosos programas dirixidos a diversos axentes (profesorado, alumnado, familias, asociación, etc. ). Estes proyectos tiñan como obxectivo intercambiar información e experiencias entre os estados membros da Unión Europea.
- A carta de recomendación 12 (2002) do Comité de Ministros do Consello de Europa, na que pide que fagan da educación para a ciudadanía democrática un obxectivo prioritario das políticas educativos dos estados membros.
En conclusión as principais liñas de actuación da política europea sobre este tema centrarse nos seguintes aspectos

Obra publicada con Licencia Creative Commons Reconocimiento Compartir igual 4.0