A vueltas con la coevaluación

A vueltas con la coevaluación

por RAQUEL PÉREZ PELETEIRO -
Número de respostas: 3

Hola a todas!

Después de dos sesiones oyendo a Carla hablar sobre su experiencia en la evaluación formativa decidí intentar ponerlo en práctica con mi alumnado de cuarto de primaria.

Estamos trabajando las rutinas diarias y las horas en este tema, así que el día anterior estuvimos practicando la parte oral y les di una tabla con dibujos que simbolizaban las rutinas que habíamos estado trabajando (get up, brush your teeth...) y huecos para que apuntasen las respuestas de sus compañeros.

Al día siguiente les propuse que eligiesen a uno de sus compañeros y que me escribiesen su rutina pero antes de hacerlo estuvimos viendo varios textos modelos (los tenéis abajo) y reflexionamos sobre cuál nos parecía el mejor y qué  hacía que así lo fuese. Comparamos sus reflexiones con la lista que había hecho yo en casa para ver donde habíamos coincidido. 

Al acabar de confeccionar nuestra lista de requerimientos, comenzaron a trabajar sobre el borrador de su texto. Cuando terminaron intercambié sus borradores con otros compañeros y comenzaron a corregirlos. Después de ser corregidos por sus compañeros les dejé pasar a limpio sus textos con las correcciones que habían hecho para que me las entregasen para ver si habían mejorado con respecto al borrador.

Muchas de las correcciones que les habían hecho sus compañeros no fueron tomadas en cuenta y volvieron a escribirlas mal en el texto definitivo. Así mismo muchos errores que estaban en el borrador no los detectaron los coevaluadores, así que siguieron sin ser detectados y tuve que explicarles dónde estaba el error.

Creo que lo volveré a intentar en el siguiente texto que hagamos y también en la exposición oral porque creo que a largo plazo va a ayudar a que mejoren y a que sean más conscientes de los errores, pero ahora mismo tengo que volver a incidir en que tienen que hacer caso de las recomendaciones de sus correctores ya que muchos los han ignorado.

Aquí os dejo los textos y la rúbrica. Se admiten sugerencias para mejorarlas, gracias.

Textos de exemplo para a rúbrica

Táboa rúbrica

En resposta a RAQUEL PÉREZ PELETEIRO

Re: A vueltas con la coevaluación

por VERÓNICA FERNÁNDEZ MÉNDEZ -
Boas, Raquel
gustoume a actividade e considero que está ben explicada para nós, o profesorado. Seguro que aos nenos lles pareceu motivador! Aínda así, creo que podes intentalo outra vez, pero con algún pequeno cambio. Quizáis para introducir algo novo como a autoavaliación e coavaliación deberías ter empregado un texto moito máis pequeno.

Por exemplo, unir un par de frases de rutina por medio dun conector. "She gets up at half past seven and she has breakfast. Then, she goes to school at half past eight". Se o modelo é sinxelo, tamén a coavaliación será máis sinxela. Despois xa poderías construir a partir de aí. Nesa frase xa podes avaliar o uso da 3º persoa, o conector, o uso das horas e a escritura.

Por outra banda, a rúbrica ten demasiados 'topics' en cada apartado. No apartado de 'Corrección Gramatical' estás mesturando o uso da 3º persoa con expresar horas e con erros de ortografía (que non é algo ´gramático´). Creo que é máis facil para a avaliación se cada apartado para avaliar ten só 1 item.
Outro aspecto da rúbrica que sempre nos inciden nos cursos de formación, é que a parte da 'nota' NON sexa impar. Nin 3 nin 5, porque se non, téndese a avaliar sempre cara o medio. É mellor poñer 4 'notas' (ou calquera outra nominación como ''Totalmente logrado, en proceso, iniciado, aínda por conseguir...)(ou outras calqueras)

Anímote a intentalo outra vez porque introducir cousas novas é difícil para nós, pero o alumnado gosta moito das novidades. Moitas grazas por compartir a túa experiencia!
-Verónica.
En resposta a VERÓNICA FERNÁNDEZ MÉNDEZ

Re: A vueltas con la coevaluación

por Carla Sue Dechant Munsch -
Un par de reflexións: O importante non é o número de indicadores (o que chamas "topics") en cada nivel senón que eses indicadores sexan aspectos fundamentales que indiquen calidade para logar o criterio evaluado (neste caso a grámatica). Se Verónica estima que a ortografía entre nese criterio, non o discuto, pero si que os indicadores sexan paralelos en todos os nivéis: non se pode evaluar ortografía no nivel "insuficiente" e non nos demáis nivéis. O número de niveles depende da complexidade do obxectivo de aprendizaxe. Na nosa sesión falamos de 3-5, sendo tanto un número par como impar axeitado dependendo da complexidade da obxectivo e dos indicadores en cada criterio. Non pode haber "tendencia cara o medio" se os descriptores de cada nivel describen a calidade nos termos que vimos na sesión. Con rúbricas ben deseñadas a única tendencia e unha evalluación baseado en criterios de calidade sexa que sexa o nivel onde caen.

Qué pensades sobre os niveis na rúbrica? Non vexo o nivel umbral, que sería "conseguido" o algo así. "Superado" implicar amosar un progreso por encima do nivel umbral. Pola outra banda, vexo lenguaje que implica cantidades: "ningún erro", "algún erro" etc. cando estimo que o número non é indicativo de calidade. Por exemplo, no nivel superado se expresa "non hay erros ortográficos" máis nos outros niveis hay erros que impiden a comprensión. Onde está os errors que non impiden a comprensión". Falar de "errors" é problemático se non vai acompañado por unha explicación de como existencia deles rebaixa a calidade. Como última reflexión, non estou segura que os descriptores no criterio de "adecuación" describan aspectos de calidade.
En resposta a Carla Sue Dechant Munsch

Re: A vueltas con la coevaluación

por RAQUEL PÉREZ PELETEIRO -
Boas! Grazas polas vosas aportacións.
So quería explicar que no descriptor de adecuacións ao tipo de texto puxen a presentación porque sempre lles digo que cando facemos unha exposición hai que presentarse e dicir de qué van falar. Evidentemente, nun texto no que van a falar das rutinas do compañeiro non ten que ser necesaria.
Terei en conta as suxerencias para mellorar a miña rúbrica.