Como os facemos
1. A medida que se vai
lendo un texto, ou desenvolvéndose unha teoría, debemos identificar as ideas ou
conceptos principais e ideas secundarias e elaborar con eles unha lista.
2. Esa lista representa
como os conceptos aparecen na lectura, pero non como están conectadas as ideas,
nin a orde de inclusión e derivado que levan no mapa. Hai que recordar que un
autor pode tomar unha idea e expresala de diversos xeitos no seu discurso, para
aclarar ou resaltar algúns aspectos e no mapa non se repetirán conceptos nin
necesariamente debe seguirse a orde de aparición que teñen na lectura.
3. Seleccionar os
conceptos que se derivan uns doutros.
4. Seleccionar os
conceptos que non se derivan un do outro pero que teñen unha relación cruzada
5. Se determinamos que
dous conceptos teñen o mesmo peso ou importancia, estes conceptos deben ir na
mesma liña ou altura, é dicir, ao mesmo nivel para logo relaciónanse coas ideas
principais.
6. Utilizar liñas que
conecten os conceptos, e escribir sobre cada liña unha palabra ou enunciado (
palabra enlace) que aclare porque os conceptos están conectados entre si.
7. Situar as imaxes que
complementen ou lle dan maior significados aos conceptos ou proposicións.
8. Deseñar exemplos que
permitan concretar as proposicións e /ou conceptos.
9. Seleccionar cores,
que establezan diferenzas entre os conceptos que se derivan uns doutros e os
relacionados ( conexións cruzadas)
10. Seleccionar as
figuras (óvalos, rectángulos, círculos, nubes) de acordo á información a
manexar.
11. O seguinte paso
será construír o mapa, ordenando os conceptos en correspondencia ao coñecemento
organizado e cunha secuencia instrucional. Os conceptos deben ir representados
desde o máis xeral ao máis especifico en orde descendente e utilizando as liñas
cruzadas para os conceptos ou proposicións interrelacionadas.