Saltar navegación

O uso das tecnoloxías no alumnado

Alumnado e tecnoloxías

Como actuar se...
... observamos que un/a alumno/a utiliza de forma moi intensiva a tecnoloxía?

  • Existen unha serie de sinais ás que debemos prestar atención, como cambios de conduta, reaccións de ansiedade e irritabilidade se o menor non pode ou non se lle permite utilizar os seus dispositivos, ou cambios nas súas rutinas e relacións. Como docentes, debemos actuar con axilidade:
  • Fala con el de forma aberta e receptiva para valorar o alcance do problema: podes interesarche polos horarios nos que se conecta, cales son os seus hábitos en liña ou se está a ter algunha experiencia negativa. Tamén podemos tentear se estaría disposto a reducir o tempo na internet por outras actividades que non requiran estar conectado.
  • Explícalle o que che preocupa da súa conduta coa tecnoloxía, e oriéntalle para que faga o exercicio persoal de anotar o número de veces que utiliza Internet ou se conecta ao longo do día, en que momento e durante canto tempo.
  • Proponlle hábitos de equilibrio dixital: desactivar as notificacións e avisos sonoros ou luminosos en momentos de concentración con actividades ou tarefas escolares, deixar o móbil ou os dispositivos fóra da habitación polas noites, etc. Na aula deben existir normas claras respecto diso.
  • Facilita alternativas de contido positivo en liña e outras posibilidades de lecer que pode incorporar á súa rutina, tanto afeccións que abandonase recentemente como outras novas, ademais de animarlle a quedar cos seus amigos e coidar esas relacións.

Infórmalle sobre servizos de axuda especializada que poidan axudarlle se non é capaz de controlar o uso excesivo. Tamén podes consultar á Liña de Axuda 017 de INCIBE neste sentido.

Tras analizar esta situación e extraer conclusións, pódense tomar medidas preventivas a nivel de aula e mesmo de centro, como sesións de concienciación e dinámicas en clase para axudarlles a reflexionar sobre o equilibrio dixital.

... preocúpanos a preferencia dunha parte do alumnado por foros con contidos potencialmente problemáticos?

No caso de observar ou coñecer que o alumnado está a ser influenciado por algún tipo de comunidade perigosa en liña pódense levar a cabo as seguintes actuacións:

  • Comunica a situación que identificaches dentro dos protocolos e canles do centro.
  • É importante tentar obter información sobre que web, grupos, foros, etc. están a utilizarse e analizar que repercusión poderían ter no alumnado (que ideas, información, instrucións, publicidade, etc. están a transmitir).
  • O seguinte paso será incluír ao alumnado na reflexión: coñecer as súas motivacións para interesarse por eles, sempre cunha actitude receptiva.
  •  Á hora de razoar acerca dos perigos destas comunidades, facilitarlles recursos que acheguen perspectiva e obxectividade á situación. O alumnado non sempre está preparado para falar de temáticas complexas.
  • Se existen casos concretos de participación activa nestas comunidades, facilita orientación e información sobre apoio especializado, sobre todo se se produciron xa consecuencias, como cambios de conduta, autolesiones etc.
  • Se coñecemos en que redes sociais danse estes grupos ou foros, podemos reportalo a través dos mecanismos nestas plataformas para que se estude o seu posible retirada se incumpren as normas da comunidade.
  • Se se produce a difusión de contido violento, podemos á súa vez denunciar na Canle prioritaria da Axencia Española de Protección de datos. Se detectamos algunha situación que poida ser ilegal, debemos denunciar ante as FCSE (forzas e corpos de seguridade do Estado) .
  • Fomentar accións de sensibilización no centro escolar que busquen o debate positivo, a tolerancia e a loita contra o discurso do odio e as mensaxes daniñas.