Webquest "O magosto"
Guía didáctica
Destinatarios
- Alumnado de 5º e 6º curso de Ed. Primaria
Obxectivos
- Coñecer os orixes da celebración do magosto.
- Identificar os obxectivos principais desta celebración.
- Enumerar aspectos a ter en conta para realizar un magosto.
- Coñecer a importancia dos castiñeiros en Galiza.
- Recoñecer os diferentes tipos de castañas que hai.
- Rocoller material diverso sobre o magosto: refráns, ditos, poemas, frase, receitas...
- Valorar a importancia dos xogos colectivos e cooperativos na celebración do magosto.
- Ser capaz de realizar un traballo de investigación.
- Desenvolver a capacidade creativa para plasmar información nun mural e nunha presentación.
- Usar as Novas Tecnoloxías no aula, manexando algunhas funcións propias do Sistema Operativo (copiar, pegar gardar arquivos, etc.), Internet a nivel de usuario, empregar algún programa de edición de textos, empregar programas de edición de vídeo, programas de edición en liña.
- Ser quen de por en liña os traballos realizados.
- Valorar a importancia de celebrar o magosto como festa popular.
Contidos
- O magosto.
- Celebración en Galiza.
- Orixe desta festa.
- Os castiñeiros.
- A súa importancia.
- Castiñeiros milenarios.
- A castaña.
- Tipos de castañas.
- Refráns, ditos e poemas sobre o magosto.
- Receitas con castañas.
- Xogos para realizar no magosto.
- O mural como elemento informativo.
- As presentacións como recurso educativo.
Competencias
Nesta webquest trabállanse as seguintes “Competencias clave”:
- Comunicación lingüística (CCL).
- Competencia dixital (CD).
- Aprender a aprender (CAA).
- Competencias sociais e cívicas (CSC).
- Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE).
- Conciencia e expresións culturais (CCEC).
Metodoloxía
- Material: Ordenadores con conexión a internet e impresora. Ficha de recollida de datos e material para escribir. Cartolinas e lápis de cores para realizar os traballos plásticos.
- Sofware: Programas de navegación por internet, programas de edición de textos e presentacións (Office, LibreOffice ou Google docs). Aconséllase para traballar con contas de Google. Que o centro cree as contas necesarias (nomedocentro01,nomedocentro02...) e facilite os datos de usuario e contrasinal ao alumnado.
- Organización do espazo: Traballaremos no aula de informática a pescuda de información para completar os guións facilitados e a edición das presentacións. Na aula elaboraremos o material para realizar os cartaces e os libros recopilatorios. A presentación dos traballos realizados farémola na biblioteca. O traballo de Conclusión pódese facer na aula ordinaria.
- Organización alumnado: O alumnado traballará individualmente a realización das manualiades segundo a orde indicada no "Proceso" desta webquest. Formaremos catro grupos de traballo para realizar as atrefas asignadas a cada rol no "Proceso" da webquest. En gran grupo realizaremos a exposición das tarefas realizadas e o apartado de "Conclusións". As actividades de lecer pódense facer de forma individual ou nas parellas establecidas.
- Recursos educativos: Os recursos complementarios aparecen reflictidos no apartado de "Proceso" da webquest..
- Interrelacións: Nesta tarefa están implicadas todas as áreas do currículo, pero fundamentalmente as áreas de lingua, plástica, ciencias sociais, ciencias naturais e educación física.
Temporalización
- Cinco sesións dunha hora no colexio, máis traballo para casa para completar a edición do vídeo da curta se fose preciso.
Avaliación
- O alumnado observará os criterios de avaliación das tarefas antes de comezar a realización das mesmas. Asemade, unha vez rematado o traballo, realizará a autoavaliación e comprobará a puntuación obtida.
- O profesorado realizará a avaliación das tarefas presentadas segundo os criterios reflectidos na "Avaliación" da WQ.