Ir ao contido principal
AV
Neste momento está usando o acceso para convidados (Acceder)

HISTORIA DA FILOSOFÍA 2º(A)

  1. Taboleiro
  2. Cursos
  3. Bacharelato (Adultos)
  4. Segundo Curso
  5. HFIBA2
  6. Tema 15. A filosofía española do século XX: Ortega...
  7. Exemplo de comentario de actualidade - Ortega e Za...

Exemplo de comentario de actualidade - Ortega e Zambrano.

Requisitos do completado

TEMAS POSIBLES: o racionalismo (filosofía tradicional e ciencia) como único modo de comprender o mundo, a importancia das distintas perspectivas (culturais, ideolóxicas, etc), a dependencia que temos do traballo, tecnoloxía, etc., nas sociedades contemporáneas (importancia da vida)

EXEMPLO:

Kaspersky, la empresa líder en soluciones y servicios de ciberseguridad de última generación, ha elaborado un informe, denominado ‘Influencia de la tecnología en la vida de los españoles’, donde se recogen datos tan significativos como que casi un 70% de la población tiene dependencia tecnológica o que un 45% de los encuestados reconoce que pasaría más tiempo con su pareja si dedicara menos tiempo a sus dispositivos. Marc Rivero, analista de ciberseguridad de Kaspersky, cree que en nuestro país todavía no hay suficiente conciencia ni educación sobre el uso adecuado de las tecnologías, algo que debe hacerse, dice, desde edades muy tempranas. Pero, en un mundo tan conectado, cómo reconocer que tenemos una dependencia tecnológica.

García, P., (25 de abril de 2023) Un 70% de la población tiene dependencia tecnológica, según un estudio de Kapersky. https://cadenaser.com/cmadrid/2023/04/25/un-70-de-la-poblacion-tiene-dependencia-tecnologica-segun-un-estudio-de-kaspersky-ser-madrid-sur/

Podemos considerar que a ciencia e a técnica están aí para mellorar e facilitar as nosas vidas, mais noticias como as que se nos presenta demostra que unha confianza acrítica nestas disciplinas pode facernos dependentes. É incuestionable que o progreso científico e tecnolóxico dos últimos tempos permitiunos, como sociedade, acadar cotas de progreso sen parangón na historia da humanidade, pero coa chegada dos modernos dispositivos móbiles ou a Intelixencia Artificial xorde a necesidade de preguntarse se hai outras formas de comprender o mundo que nos rodea e que ao mesmo tempo nos permitan fuxir desta dependencia. Para afondar nisto podemos acudir á obra de dúas das grandes figuras da filosofía española do século XX: José Ortega y Gasset e María Zambrano. O primeiro, na súa primeira etapa, a obxectivista, abrazou a ciencia que se estaba a desenvolver a principios do século pasado como modelo a seguir fronte ao "subxectivismo" que ao seu xuízo imperaba no noso país. Con todo, pronto abandonou esa posición e comprendeu que o racionalismo que tanto a filosofía como a ciencia defendían era insuficiente para comprender o mundo. Todos os individuos temos algo que aportar, unha perspectiva condicionada polas circunstancias que nos rodean (vitais, culturais, etc.), unha forma única de achegarse á realidade. Do mesmo xeito, na súa última etapa, o seu raciovitalismo quixo conxugar esa tradición racionalista coa defensa da vida: a razón debe estar ao servizo da vida, e non ao revés. De non ser así, a ciencia e a técnica pode esclavizarnos, tal e como se reflexa na noticia que estamos a comentar.

Por outra banda podems acudir a Zambrano, á súa razón poética, que critica esa fe cega na razón, na filosofía tradicional e na ciencia, que pretende reducir o devir que caraceriza a vida a conceptos inmutables, unha ambición desmedida que nos afasta da realidade.

Así, podemos concluír, que se ben a ciencia e a técnica nos axudaron e axudan a estar no mundo non debemos deixar que a nosa vida se poña ao servizo destas, senón máis ben, todo o contrario.

◄ Resumo María Zambrano
Exemplo de comentario de actualidade - Ortega, “La rebelión de las masas” ►

Bloques

Omitir Navegación

Navegación

  • Taboleiro

    • Inicio do sitio

    • Páxinas do sitio

      • Os meus cursos

      • Etiquetas

      • ForoNoticias do sitio

    • Os meus cursos

    • Cursos

      • Bacharelato (Adultos)

        • Primeiro Curso

        • Segundo Curso

          • LLG 2º BACH (A) 25-26

          • EDMN 2º BACH (A) 25-26

          • Mat. CC.SS II | 2º Bach AD | 25-26

          • PSI 2º BACH (A) 25-26

          • HFIL 2º BACH (A) 25-26

          • LAT II 2º BACH (A) 25-26

          • FIS 2ºBACH (A) 25-26

          • QUI 2ºBACH (A) 25-26

          • MAT II | 2º BACH AD | 25-26

          • LG 2º BACH AD 24-25

          • HISTO_FILOSOFÍA

          • HFIBA2

            • Xeral

            • Información xeral sobre a materia.

            • Tema 1. Os berces da filosofía. O pensamento preso...

            • Tema 2. A filosofía de Aristóteles.

            • Tema 3. A ciencia e filosofía do Helenismo.

            • Tema 4. A filosofía medieval: Agostiño de Hipona e...

            • Tema 5. O nominalismo de Guillerme de Ockham e a c...

            • Tema 6. Os berces da Modernidade: método, revoluci...

            • Tema 7. O racionalismo de Descartes.

            • Tema 8. O empirismo de Locke e Hume.

            • Tema 9. O pensamento da Ilustración.

            • Tema 10. O idealismo transcendental de Immanuel Kant.

            • Tema 11. Alienación e ideoloxía na filosofía de Ka...

            • Tema 12. Nietzsche e a crítica á cultura occidental.

            • Tema 13. Hannah Arendt: a condición humana e a crí...

            • Tema 14. O desenvolvemento contemporáneo do femini...

            • Tema 15. A filosofía española do século XX: Ortega...

              • URLJosé Ortega y Gasset

              • URLResumo - vídeo Ortega y Gasset

              • CartafolResumo María Zambrano

              • CartafolExemplo de comentario de actualidade - Ortega e Za...

              • CartafolExemplo de comentario de actualidade - Ortega, “La...

              • CartafolEsquemas textos

              • CartafolEsquemas textos

      • Educación Secundaria Obligatoria

      • Educación Secundaria (Adultos)

      • Ciclos Formativos FP

      • Bacharelato

      • IES As Mariñas

      • Familias

      • TEMPORAL

Supplementary blocks

Neste momento está usando o acceso para convidados (Acceder)
HFIBA2
Resumo da retención de datos
Políticas
Obter a aplicación móbil