Section outline
-
-
DECÁLOGO PARA O PROFESORADO PARA AXUDAR AO ALUMNADO CON ASPERGER.
- Recoméndase facer traballo a tres bandas: en clase, co/coa especialista, cos compañeiros/as.
- Distribución dos espacios da clase que faciliten a súa atención e participación.
- Planificación da clase que incluia traballo individual e grupal adaptado.
- Uso da linguaxe. Empregar unha linguaxe concreto, evitando os dobres sentidos.
- Motivación. Reforzar aquelas conductas apropiadas.
- Equilibrio. Conseguir o equilibrio entre as interaccións sociais e a súa necesidade de independencia.
- Temas de interese. Permitirlles incluír os seus temas de interese, cando sexa posible.
- Organización. Estratexias de autocontrol.
- Estratexias ante un examen. Adaptar espacios e modelos de examen.
- Supervisión. Comprensión das ordes e pautas dadas, do proceso da súa aprndizaxe e da planificación do traballo posterior á clase.
-
XESTIÓN DA AULA:
- Mellor cerca.
- Fomentar o uso da axenda ou calendario planificador ( nos casos nos que sexa posible).
- Xenera oportunidades de participación na clase.
XESTIÓN DA COMPRENSIÓN:
- Pautas claras e concretas.
- Escribe os puntos clave.
- Asegúrate de que entenda a tarefa.
- Axúdalle a relacionar conceptos.
- Repite o novo.
- Insiste na práctica.
ATENCIÓN INDIVIDUALIZADA:
- Atención e evaluación individualizada.
- Busca os puntos fortes.
REGULACIÓN DAS EMOCIÓNS:
- Mostra interese.
- Animalo a consultar as dúbidas.
- Sempre darlle ánimos.
- Valorar o esforzo e non só o resultado.
- Ponte no papel do rapaz /rapaza.
-
ESTRATEXIAS BÁSICAS PARA A INTERVENCIÓN DO PROFESORADO CO ALUMNADO CON ASPERGER.
- MELLOR PRETO: coloca o estudante cerca do mestre/a e da pizarra, lonxe dos ruídos e de distraccións.
- FOMENTAR O EMPREGO DE AXENDAS OU CALENDARIOS: para rexistrar as tarefas e en xeral todo o traballo.
- DAR OPORTUNIDADES DE PARTICIPAR EN CLASE: é importante xerar oportunidades manexables para eles.
- PAUTAS CLARAS E CONCRETAS: ser concreto e canto ao traballo dando pautas claras e concisas que poidan entender.
- ESCRIBE OS PUNTOS OU PALABRAS CLAVES: na pizarra antes da explicación.
- ASEGURARSE DE QUE ENTENDE AS TAREFAS, porque en moitas ocasións no entederán o que se lles pide.
- AXUDALOS A RELACIONAR CONCEPTOS NOVOS, coa súa experiencia previa ou coa súa vida diaria.
- REPETIR. É convinte repetir a información nova máis dunha vez porque a súa capacidade de atención adoita estar limitada.
- DAR PRÁCTICA. Para dominar unha actividade poden precisar máis práctica.
- ATENCIÓN E EVALUACIÓN INDIVIDUALIZADA. Tanto as tarefas como a avaliación do progreso defínese en comparación co seu nivel inicial.
- BUSCAR OS PUNTOS FORTES. O sentimento de lograr o éxito leva o éxito. É importante descobrir o punto forte do alumno/a e desenrolar a súa autoestima potenciandoo.
- MOSTRA INTERESE. Móstralle o alumno/a interese por él ou ela e axudalo/a. Lembra que non se sinten seguros/as e as nosas reaccións van a condicionar a súa resposta.
- ANÍMALO A CONSULTAR A SÚAS DÚBIDAS. Faille saber que pode preguntar tódalas dúbidas ou o que non comprendan.
- SEMPRE DÁ ÁNIMO. Correxir de forma positiva, dando ánimos para mellorar.
-
ESTRATEXIAS DE MELLORA DA AUTOESTIMA DO ALUMNADO CON ASPERGER.
- Poñerse no papel do neno/a e escoita cómo se sente axudándoo a expresar as emocións e xestionar os sentimentos relacionados coa ansiedade, a ira ou a tristeza.
- Valorar o esforzo e non só o resultado.
- Ante unha actitude negativa non chamar ao neno/a "perezoso/a", senón facer referencia á conducta concreta que queramos correxir.
- Axudar para que o alumnado defina unhas metas realistas para sí mesmo/a e establecendo unha cadea de pequenos éxitos que o acerquen á meta final.
-