Speaking Interaction Recording - Úrsula Kirsten Torrado
Section outline
-
4. Rainy Day Fun worksheet (5 actividades: traballando unha situación: actividades para facer nun día chuvioso)
-
Modelo que usé con el alumnado durante el confinamiento (no he creado una nueva reunión para este grupo). Se dejaba esta copia en el aula virtual, les llegaba un correo con los datos de la videoconferencia y les mandaba también la información por el grupo de Instagram creado para comunicarnos.
-
Modelo que usé con el alumnado durante el confinamiento (no he creado una nueva reunión para este grupo). Se dejaba esta copia en el aula virtual, les llegaba un correo con los datos de la videoconferencia y les mandaba también la información por el grupo de Instagram creado para comunicarnos.
-
Estaríamos na videoconferencia co alumnado. Lles presentaríamos a situación e eles terían que dicirnos as súas ideas. Que iríamos anotando nunha pizarra dixital.
-
Join the sentences to the pictures
-
Now it is time to speak and make your own suggestions about anything. Use the expressions on the pictures:
- Shaw we... + inf?
- We could ... + inf.
- What about ... + ING?
- How about ... + ING?
We do this activity in the videoconference and the rest of the classmates decide whether the sentence is correct or incorrect - peer assessment (co-evaluación).
-
Join the reasons and the topics
-
Use the situation in exercise 1, the picture from exercise 2 and the expressions from exercise 4 and create your dialogue. (Faríamos este exercicio oral durante a videoconferencia, e se alguén non puido asistir entregaría a tarefa gravada con un/ha compañeiro/a).
-
-
-
Please upload here your recording. Remember to write the name of both participants. The deadline is: Friday the 31st of July at 20 pm. Remember that you can record yourselves with audacity or your mobile phones, as we have done in previous units. Practice makes perfect!
-