Unha da utilidades da AI é a posibilidade de crear apuntamentos para os alumnos. O primeiro que deberemos solicitar a intelixencia artificial é que nos defina unha estrutura para o tema. Coma sempre, debemos concretar e contextualizar a nosa petición :
A. DESEÑO DO PROMPT
1. Cal é o obxectivo. Que é o que desexas do motor LLM de AI
Crea a estrutura dun tema para a aprendizaxe da "Programación Python"
2. Definir o contexto. Neste caso podemos definir a quen vai destinado o tema, é dicir a audiencia, e ademais darlle un rol á intelixencia artificial.
Actúa como un profesor de ensino secundario da especialidade de Tecnoloxía en España con experiencia dilatada no ensino e avaliación de alumnado de segundo de bacharelato. Crea a estrutura dun tema para a aprendizaxe da "Programación Python", destina do a alumando de segundo curso de bacharelato para a materia de Tecnoloxía da Información e Comunicación.
3. Especificar o formato ou estilo que desexamos para a saída
Pode resultar interesante nalgún apartado solicitar que imprima en formato táboa.Tamén especificaremos o formato de saída, por exemplo pode resultar moi útil pedir que o formato sexa Latex ou Markdown, se desexamos editalo a posteriori cun editor Latex ou con RStudio. Neste exemplo non defino o formato de saída. En todo caso obter a información e solicitar despois o código Latex, por exemplo.
4. Especificar cal será o ton a empregar: profesional, formal, informal, persuasivo, entusiasmado, informativo, asombrado, divertido, obxectivo, subxectivo, descritivo, narrativo, expositivo, humorístico, poético...
Actúa como un profesor de ensino secundario da especialidade de Tecnoloxía en España con experiencia dilatada no ensino e avaliación de alumnado de segundo de bacharelato. Crea a estrutura dun tema para a aprendizaxe da "Programación Python", destina do a alumando de segundo curso de bacharelato para a materia de Tecnoloxía da Información e Comunicación. Emprega un ton formal e informativo.
5. Fontes a empregar ou documentos de referencia. No caso de que a intelixencia artificial a empregar permita xuntar ficheiros, podemos indicar no prompt que complete a información empregando o pdf, podemos pedirlle que reescriba o documento ou que reproduza un novo documento cun estilo semellante ao utilizado no adxunto. Neste exemplo non empregaremos esta opción
B. SAÍDA DE CHATGPT
Tema: Introducción á Programación en Python para alumnos de 2º de Bacharelato na materia de Tecnoloxía da Información e Comunicación
1. Introdución a Python
1.1. Historia e Importancia de Python
Breve historia de Python.
A importancia de Python no mundo actual.
1.2. Características de Python
Linguaxe interpretada e interactiva.
Tipado dinámico.
Sintaxe clara e lexible.
2. Configuración do Ambiente de Desenvolvemento
2.1. Instalación de Python
Descarga e instalación desde python.org.
Verificación da instalación.
2.2. IDEs recomendados
Introdución a PyCharm, Visual Studio Code e Jupyter Notebook.
2.3. Configuración básica
Configuración dun entorno de desenvolvemento integrado (IDE).
Creación do primeiro script.
3. Fundamentos de Programación en Python
3.1. Tipos de Datos Básicos
Números, cadeas de texto, listas, tuplas, diccionarios.
3.2. Control de Fluxo
Instrucións condicionais (if, elif, else).
Bucles (for, while).
3.3. Funcións
Definición e chamada de funcións.
Parámetros e valores de retorno.
3.4. Manipulación de Ficheiros
Lectura e escritura de ficheiros.
4. Programación Orientada a Obxectos
4.1. Conceptos Básicos de POO
Clases e obxectos.
Atributos e métodos.
4.2. Herdanza e Polimorfismo
Extensión de clases.
Métodos sobrescritos.
5. Bibliotecas e Módulos en Python
5.1. Uso de Módulos
Importación de módulos.
Creación de módulos propios.
5.2. Bibliotecas Populares
NumPy para cálculos numéricos.
Pandas para manipulación de datos.
Matplotlib para visualización de datos.
6. Proxectos e Exemplos Prácticos
6.1. Exemplos Dirixidos
Creación dunha calculadora.
Xestión de datos de alumnos.
6.2. Proxecto Final
Desenvolvemento dun proxecto que integre os conceptos aprendidos.
Presentación e defensa do proxecto.
7. Avaliación
7.1. Criterios de Avaliación
Avaliación continua baseada en proxectos e exercicios prácticos.
Participación e implicación na clase.
7.2. Exame Final
Exame teórico-práctico para avaliar o dominio dos conceptos fundamentais.
8. Recursos Complementarios
8.1. Recursos en Liña
Tutoriais, documentación oficial, foros de discusión.
8.2. Libros e Textos Recomendados
Bibliografía básica e complementaria.
C. DESENVOLVEMENTO DUN APARTADO
Podemos solicitar que escriba os contidos dun apartado en concreto. Iremos copiando e pegando a un procesador de textos para ir completando os apuntamentos:
Desenvolve o apartado 3.2 Controles de fluxo. Bucles (for, while).
Ou solicitar que cree uns exemplos para traballar determinado concepto:
Crea o enunciado dunha práctica sinxela para aprender a empregar o bucle while. Facilita tamén a solución.
Xogo do Adiviña o Número
Obxectivo: Esta práctica ten como obxectivo familiarizarte co uso do bucle while en Python, así como co manexo de condicións e entrada de usuario. Desenvolverás un sinxelo xogo de adiviñar números onde o usuario debe tentar adiviñar un número aleatorio xerado polo sistema.
Descrición da Práctica:
O teu programa debe xerar un número aleatorio entre 1 e 100.
A continuación, o programa debe pedir ao usuario que introduza un número, intentando adiviñar o número aleatorio xerado.
O programa debe indicar ao usuario se o número introducido é demasiado alto, demasiado baixo, ou correcto.
O bucle debe continuar ata que o usuario adiviñe o número correcto.
Cando o usuario adiviñe o número, o programa deberá imprimir unha mensaxe de felicitación e terminar.
Requisitos Adicionais:
Emprega a función input() para obter a entrada do usuario.
Usa a biblioteca random para xerar o número aleatorio.
Asegúrate de tratar posibles erros na entrada do usuario, como non introducir un número.
E esta é a solución que propón, para ese exemplo en concreto:

