Skip to main content
AV espazoAbalar
  • English ‎(en)‎
    Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Français ‎(fr)‎ Galego ‎(gl)‎
You are currently using guest access (Log in)

English Year 6

  1. Home
  2. Courses
  3. Aulas virtuais achegadas polo profesorado
  4. English Year 6
  5. Term 1
  6. Describing people_ Due date ?

Describing people_ Due date ?

Completion requirements
  • Choose a member of your family and write a description. 
  • Follow these instructions. 
DESCRIBING PEOPLE
A descriptive essay about a person should consist of:
a) An Introduction in which you give general information about the person, saying when, where and how you first met them;
b) A Main Body in which you describe their physical appearance,personal qualities and hobbies/interest.
You start a new paragraph for each topic;
c) A conclusion in which you write your comments and/or feelingsabout the person."
When describing someone you know well or see often  (a friend,a neighbour, etc), you should use present tenses.
  • Introduction
Paragraph 1
Name of the person _when, where and how you first met him/her 
  • Main body
Paragraph 2 
Physical appearance (facial features - clothes)
Paragraph 3
Personal qualities and justifications (s)/examples
Paragraph 4
Hobbies/interests
 

    you must upload a 
Estándares 

PLEB4.1. Elabora textos sinxelos relacionados con temas da súa vida cotiá, experiencias e actividades na aula, traballados previamente de forma oral.

PLEB4.4. Amosa interese polo uso guiado das TIC para producir textos e presentacións e transmitir información escrita.

PLEB4.7. Produce textos escritos significativos,en soporte papel ou dixital, de forma individual ou en parella seguindo o modelo traballado (elaboración dunha enquisa, SMS, correspondencia persoal simple en soporte papel ou dixital falando de si mesmo/a e da súa contorna inmediata ...).

PLEB4.9. Presenta os seus textos con caligrafía clara e limpeza: evitando riscos, inclinación de liñas etc.

PLEB4.10. Utiliza a lingua estranxeira escrita de forma correcta en situacións variadas atendendo á súa corrección ortográfica básica.

PLEB5.8. Describe con máis detalle o seu aspecto físico, gustos, afeccións... de si mesmo/a e doutra persoa.

PLEB5.11. Estrutura adecuadamente os elementos das oracións, mantén a concordancia de número e persoa, e usa correctamente os nexos básicos.

◄ Verbs around the house
Post your menu ►

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

    • My courses

    • Courses

      • Aulas virtuais achegadas polo profesorado

        • Tecendo código

        • A Covid-19 vista dende o enfoque das diferentes ár...

        • English Year 6

          • General

          • Meeting point

          • Oral presentations

          • Videos, songs and stories

          • Term 1

            • PageNationalities and countries- Activity

            • ForumIntroduce yourself

            • SCORM packagePresent continuous 2 activities

            • SCORM packageSubject and possessive pronouns matching activity

            • PageExtra_ Storytelling at the library

            • QuizHalloween reading comprehension quizz

            • SCORM packageHave vs has

            • SCORM packageTo Be_ Listen and choose

            • SCORM packageTo Be _ rewrite affirmative short form

            • SCORM packagePresent simple/ present continuous_ long form

            • SCORM packageDo or Does ????

            • SCORM packageYes/no questions. Do vs does

            • SCORM packagePresent continuous

            • BookPronunciation- Listen carefully

            • AssignmentRead aloud_ Special cereal

            • SCORM packageBig numbers

            • SCORM packageNumbers II

            • SCORM packageSpelling_ Alphabet practise

            • SCORM packageSpelling_ Alphabet practise II

            • SCORM packagePast regular verbs

            • AssignmentVerbs around the house

            • AssignmentStretching sentences

            • AssignmentDescribing people_ Due date ?

            • PagePost your menu

            • BookPronunciation- Listen carefully_ Past tense

            • AssignmentRead aloud_ Back to school

          • Term 2

          • Term 3

          • Teachers' resources

          • Credits

        • CIENCIAS NATURAIS

        • CIENCIAS SOCIAIS

        • Física e Química 3º ESO

        • Laboratorio de química

        • Iniciación á actividade emprendedora e empresarial

        • Curso de Inglés - 3º ESO

        • Aula virtual Economía de la Empresa

        • Economía de la empresa

      • Miscellaneous

      • Cursos creados polo profesorado

      • Innovación educativa

Supplementary blocks

You are currently using guest access (Log in)
Y6
  • English ‎(en)‎
    • Deutsch ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Galego ‎(gl)‎
Data retention summary
Policies
Get the mobile app