Experimentos de ciencias 6º
Section outline
-
Os contidos conceptuais, procedementais e actitudinais da área de CCNN serán traballados tamén no laboratorio arredor da realización de tarefas integradas que faciliten a contextualización de aprendizaxes, proxectos, pequenas investigacións no medio, actividades de experimentación, resolución de problemas concretos, onde o alumnado avance no desempeño das competencias clave ao longo da etapa, elixindo en cada caso a metodoloxía axeitada en función das necesidades. Os rapaces descubrirán, por si mesmos ou en colaboración con outros os principios científicos básicos nun contexto significativo.Actividade 1: As partes do microscopio
Actividade 2: Observar unha macrocélulaActividade 3: Observación das células epiteliais da bocaActividade 4: Observación de células vexetaisActividade 5: Quen vive nunha gota de augaActividade 6: Observación de artrópodosActividade 7: Disección dun peixeActividade 8: Observación dos órganos do aparato respiratorio e do circulatorio.Fontes consultadas: -
As Partes principais do microscopio son:
- Ocular: onde achegas os ollos para ver.- Platina: é esa especie de pequeno prato, onde se coloca o portaobxecto, onde está o que queres observar.- Condensador: Lente que concentra os raios luminosos que inciden sobre a preparación. O condensador da parte inferior chámase Foco e dirixe os raios luminosos cara o condensador para ter mellor nitidez.- Obxectivo: Lente situada cerca da preparación. Segundo o modelo de microscopio pode ter un revolver, con distintos valores de aumentos para seleccionar.- Pinzas de suxección: Suxeitan a preparación.- Parafusos de enfoque: Macrométrico que aproxima o enfoque e micrométrico que consigue o enfoque correcto.Cantas partes recoñeces?Compróbao completando a ficha Partes dun Microscopio. -
Como se usa o Microscopio?
1- O primeiro é preparar o que queremos mirar a través do microscopio. A isto chámaselle montar a preparación.2- Para montar a preparación debemos colocar o que queremos ver encima dun cristal (portaobxecto) e por enriba outro cristal (cubreobxecto).
a) Acendemos a luz do microscopio e comprobamos que vemos a luz a través do ocular.b) Colocamos a preparación sobre a platina e movemos o revólver para por sobre ela o obxectivo de menor aumento.c) Enfocamos a mostra:Xiramos o parafuso macrométrico ata que o obxectivo estea o máis preto posible da preparación.- Mirando polo ocular, xiramos o parafuso para ir separando o obxectivo da preparación ata ver unha imaxe o máis enfocada posible.- Movemos o parafuso micrométrico para conseguir unha imaxe máis enfocada.Podemos observar a mostra con máis aumentos, cambiando o obxectivo (mediante o revólver) e axustando o enfoque co parafuso micrométrico. -
OBSERVACIÓN DUN ÓVULO OU GAMETO FEMININO
Observación dunha macrocélulaMATERIAL:
1.- Ovos de diferentes aves.2.- Recipientes (placa de petri)3.- Unha lupaPROCEDEMENTO:1. Rompemos a casca e separamos, con coidado, a xema da clara.2. A xema é a célula: observa a forma, o tamaño, a súa consistencia e Identifica as tres partes principais.3. Presionamos un pouco a xema (célula) e observa a membrana.4. Localiza o núcleo a través da membrana celular, observando coa lupa un punto branquecino localizado no citoplasma.5. Identificamos o citoplasma observando todo o que está no interior da membrana.PARA SABER MÁISA xema é a célula sexual feminina ou gameto feminino das aves. A casca protexe a célula e a clara contén substancias nutritivas de reserva, para o desenvolvemento do embrión trala fecundación. -
Observación e preparación das células epiteliais da mucosa bucal
MATERIAIS:
- Microscopio óptico
- Portaobxectos e cubreobxectos.

- Culleriña, bastonciño de algodón
- Colorante azul de metileno
- Placa de petri
PROCEDEMENTO:

1- Limpa con alcohol o portaobxectos e a culleriña.
2- Raspa suavemente o interior da meixela coa culler ou co bastonciño. Deposita a mostra extraído no centro do portaobxectos.
3 - Fai un frotis extendendo a mostra coa axuda doutro porta.
4.- Engade unha gota de colorante. Absorbe con papel secante o exceso de auga
5.- Cobre co cobreobxectos, que non queden burbullas!
6.- Observa ao microscopio

TRALA OBSERVACIÓN:
Debuxa as estruturas que observas.
Que partes se distinguen con claridade?
As Formas observadas forman un tecido, cal é?
NOTA: Nesta experiencia é moi importante a hixiene, a desinfección e que non compartades o instrumental entre vós. Hai que lavalo e desinfectalo ben con alcohol. -
Quen vive nunha gota de auga
-
Práctica observación de artrópodosMaterial necesario:1. Pequenos artrópodos: moscas, arañas, abellas2. Lupa binocularObxectivo da práctica:Observar as partes do corpo dos artrópodosOS INSECTOS: moscas, abellas, avespas, formigas, saltóns, grilos, pulgas, piollos...• Os Insectos teñen o corpo dividido en cabeza tórax e abdome.• Teñen 6 patas e algúns teñen ás.• As patas son articuladas.• Teñen ollos compostos e antenas
OS ARÁCNIDOS: arañas, escorpións, carrachas...• Os Arácnidos teñen o corpo dividido en 2 partes: cefalotórax e abdome• Teñen 8 patas e carecen de antenas pero teñen palpos• As patas son articuladas.• Teñen ollos simples
-
Disección dun peixe
Imos a estudar a anatomía dun peixe, para isto necesitamos:- Ir á peixaría, mercar un peixe avisando a/o peixeira/o de que non o limpe- Unha bandexa máis grande que o peixe- Tesoiras, pinzas, luvas- Caderno para anotar o que vexas e facer debuxos.- Cámara de fotos.Anatomía externa:- Observa a forma do corpo e a estrutura da pel.
- A posición, o número e a forma das aletas.
- Os órganos dos sentidos.
Anatomía interna:- Observa as bránqueas baixo os opérculos.
- Fai un corte coa tesoira dende o ano ata a cabeza, sube cara arriba cortando o groso paquete muscular. Fai outro corte vertical dende o ano ata a zona media, quítalle o lombo (un filetiño de peixe)
- Observa os músculos e o esqueleto (espiñas)
- Observa o corazón, o fígado, o esófago, o estómago, o intestino e a vexiga natatoria.


Pódese aproveitar para diseccionar o ollo do peixe e observar o cristalino
Tamén se podería recoller sangue para observar os glóbulos vermellos. -
OBXECTIVO: Observación dos órganos do aparato respiratorio e do circulatorio dun cordeiro
- Distinguir os órganos do aparato respiratorio: traquea, bronquios, bronquíolos, lóbulos dos pulmóns.
- Disección do corazón e recoñecemento das súas partes: Anatomía externa e interna (cavidades, grosor das paredes), vasos sanguíneos
MATERIAL NECESARIO:- Cubeta de disección
- Tesoiras
- Cúter
- Luvas
- Palliñas
APARATO RESPIRATORIO1. Observa a traquea: a súa forma, aneis, cor, bifurcación dos bronquios. Introduce unha palliña pola traquea e sopra.2. Observa os bronquios ao cortalos: bifurcación dos bronquios3. Observa os pulmóns: a súa cor, textura, aspecto, son duros ou brandos. Conta os lóbulos de cada pulmón.4. Unha vez teñas observado estes órganos, separa o corazón dos pulmóns cortando as venas que os unen.A. OBSERVACIÓN DA ANATOMÍA EXTERNA DO CORAZÓN1. Deposita o corazón limpo de graxa sobre a cubeta de disección.2. Observa a membrana que envolve ao corazón, é o pericardio.3. Orienta o corazón: a cara dorsal é a máis plana e ten un suco case perpendicular; a cara ventral é puntiaguda e convexa e ten o suco oblicuo.4. Observa o seu tamaño, a súa forma e recoñece as aurículas e os ventrículos.5. Identifica arterias e veas axudándote dunha palliña. As arterias permanecen abertas e as veas aparecen máis aplanadasB. DISECCIÓN DO CORAZÓN: OBSERVACIÓN DA ANATOMÍA INTERNA1. Coloca o corazón na cubeta de disección, sobre a cara dorsal (posterior).2. Cortamos iniciando o corte pola arteria pulmonar, por riba do suco anterior, abrindo o ventrículo dereito.3. Introduce a palliña por unha das veas pulmonares ata a aurícula esquerda.4. Corta agora dende a aorta por debaixo do suco anterior, abrindo o ventrículo esquerdo. Observa as válvulas.TRALA DISECCIÓN, Contesta ás preguntas no teu caderno:1. Cantos lóbulos ten cada pulmón?2. Por que o pulmóns esquerdo é máis pequeno ca o dereito?3. Como son os aneis que forman a traquea e cal é a súa función?4. As paredes dos ventrículos son musculosas, pero que ventrículo ten a parede máis grosa? ____________________________ Sabes por que?5. Estes son os órganos que observaches, clasifícaos segundo o aparato ao que pertenzan: larinxe, traquea, corazón, bronquios, arterias, veas.Falta algún? EngádeoAparato Respiratorio Aparato circulatorio 6. Fai debuxos do observado
