WQ Samaín & Halloween
Guía didáctica
Destinatarios
- Alumnado de segundo e terceiro Ciclo de Ed. Primaria
Obxectivos
- Coñecer a orixe da celebración da festa do "Samaín" e "Halloween".
- Pescudar información sobre a lenda das cabazas.
- Identificar os elementos estruturais dun conto ou lenda.
- Elaborar un conto sobre temática de medo.
- Ser capaz de realizar un traballo de investigación.
- Desenvolver a capacidade creativa para plasmar a información seleccionada nun cartaz.
- Utilizar programas de edición de son para gravar unha historia en linguaxe oral.
- Usar as Novas Tecnoloxías no aula, manexando algunhas funcións propias do Sistema Operativo (copiar, pegar gardar arquivos, etc.), así como Internet a nivel de usuario e o emprego de programas de edición de sons.
Contidos
- Historia do Samaín.
- Lenda da Cabaza.
- Lenda de The Jack O'Lantern.
- Estructura dun conto ou lenda.
- Metodoloxía das webquest.
- O cartaz como elemento informativo.
- Arquivos de audio como elemento de expresión oral.
Competencias
Nesta webquest trabállanse as seguintes “Competencias clave”:
- Comunicación lingüística (CCL).
- Competencia dixital (CD).
- Aprender a aprender (CAA).
- Competencias sociais e cívicas (CSC).
- Sentido de iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE).
- Conciencia e expresións culturais (CCEC).
Metodoloxía
- Material: Ordenadores con conexión a internet e impresora. Pegamentos, cartolinas, lapis de cores e pinturas .
- Software: Programas de edición de sons instalados no PC (audacity), navegador. Programa de edición de textos.
- Organización do espazo: Traballaremos na aula de informática para a pescuda de información e a gravación do conto, e na de plástica para a confección do cartaz.
- Organización alumnado: O alumnado traballará individualmente a tarefa de investigación, e por parellas a elaboración do cartaz, seguindo as instrucións do apartado de "Proceso", e a gravación do conto.
- Recursos educativos: Os recursos complementarios aparecen reflictidos no apartado de "Proceso" da webquest..
- Interrelacións: Nesta tarefa están implicadas as áreas de lingua, ciencias sociais e educación artística.
Temporalización
- Catro ou cinco sesións dunha hora.
Avaliación
- O alumnado observará os criterios de avaliación das tarefas antes de comezar a realización das mesmas. Asemade, unha vez rematado o traballo, realizará a autoavaliación e comprobará a puntuación obtida.
- O profesorado realizará a avaliación das tarefas presentadas segundo os criterios reflectidos no apartado de "Avaliación" da WQ.