A materia de Historia de España introduce o alumnado na perspectiva do pensamento histórico como ferramenta para comprender o presente, interpretar os retos do século XXI e participar de forma responsable na vida democrática. O estudo do pasado permite recoñecer o proceso que desemboca no Estado social e democrático de dereito, valorar o legado constitucional de 1978 e fortalecer unha cidadanía activa, informada e crítica.



Historia Contemporánea delimítase como a etapa histórica que se inicia a finais do século XVIII coa chamada “dobre revolución” —a Revolución Francesa e a Revolución Industrial— e que se estende ata o presente. Esta periodización baséase na idea de que desde entón o mundo entrou nun proceso de transformación acelerada, marcado pola industrialización, o liberalismo político e a expansión capitalista.

A súa relevancia radica en que fornece as claves para comprender o mundo actual: a aparición da sociedade de masas, a configuración dos estados liberais e democráticos, os movementos sociais, a globalización e os retos do século XXI. Tal como sinala o currículo galego de 1º de bacharelato, o estudo desta etapa “permite entender o presente e adoptar compromisos ante os retos do século XXI”




Un dos obxectivos fundamentais da Historia do Mundo Contemporáneo é o coñecemento e a comprensión dos feitos e procesos históricos desenvolvidos desde o século XIX, coñecemento que se considera básico para entender o presente e a sociedade actual, xa que tanto un como a outra forman parte dun proceso inacabado que se configura con elementos herdados do pasado. É precisamente este carácter de comprensión da sociedade na que vivimos o que fai que o estudo da Historia do Mundo Contemporáneo sexa materia básica en determinados cursos do Ensino Secundario .