Section outline

  • No día 24 de abril de 2023, celebrouse unha sesión de formación en robótica para o alumnado de 1º da ESO, composta por dous talleres de 1 hora e 30 minutos cada un, totalizando 3 horas de actividade. Estes talleres, organizados a través do sistema de Obolabs, resultado dunha colaboración entre Obo e Artec Co., estiveron deseñados para fomentar o desenvolvemento das habilidades dos participantes no ámbito das ciencias e a tecnoloxía, especialmente na construción e programación de máquinas e robots.

    Os talleres ofrecidos foron os seguintes:

    Taller 1: Introdución á programación con Artec, enfocado na elaboración dun coche capaz de moverse en 4 direccións (Coche Dirixido).

    Taller 2: Montaxe e deseño dunha mesa de misturas, empregando sensores infravermellos e buzzers (timbres) (Mesa de misturas).

    Estas sesións proporcionaron actividades STEAM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría, Arte e Matemáticas), permitindo que os participantes enfrontasen retos de robótica mentres adquirían comprensión en diversos niveis de programación. A formación incluíu persoal cualificado (dous profesores), así como o material necesario en modalidade de aluguer e os desprazamentos precisos para a realización dos talleres.


    Nestes talleres desenvolveuse unha sesión formativa cun enfoque integral en Robótica, estruturada nun proceso secuenciado en tres fases: ensamblaxe, mecánica e robótica. Este enfoque permitiu que os alumnos e alumnas explorasen e experimentasen ao tempo que compartían os seus procesos mentais. A través desta metodoloxía, os participantes tiveron a oportunidade de desenvolver competencias STEAM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría, Arte e Matemáticas) de forma práctica e enriquecedora.

    Durante a formación, os alumnos e alumnas foron guiados a través da concepción, construción e programación de diversas solucións en estruturas, mecanismos e robots. Este proceso implicou o desenvolvemento de habilidades cognitivas e manipulativas, a promoción da creatividade e o emprego de técnicas de deseño. Ademais, os participantes adquiriron coñecementos sólidos sobre os compoñentes electrónicos de hardware, comprendendo as súas funcións e aprendendo a programalos de forma efectiva.

    Un aspecto destacado desta sesión foi a oportunidade que os alumnos e alumnas tiveron de traballar con elementos metálicos, electrónicos e estáticos na construción das súas creacións. O obxectivo final do curso foi que os participantes puideran identificar os compoñentes electrónicos presentes en estruturas, mecanismos e robots, recoñecer os seus usos na vida cotiá e seren capaces de crear prototipos desde cero.

    Ademais, como parte deste proceso formativo, os alumnos e alumnas iniciaron a súa introdución á programación mediante a utilización de algoritmos por bloques, sentando así as bases para un posterior desenvolvemento fluído nesta área.

    En resumo, a sesión formativa do día 24 de abril de 2023 proporcionou un ambiente propicio para o desenvolvemento integral dos participantes, onde a exploración, a experimentación e a colaboración se combinaron para fomentar unha aprendizaxe significativa e duradeira en robótica e ciencia.



  • O alumnado de 1º e 2º da ESO tivo a oportunidade de participar nunha emocionante visita á FP Innova en Santiago de Compostela o día 26 de abril, un evento organizado pola Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, na Cidade da Cultura de Galicia. Alí, nun espazo expositivo de 4.100 m2 distribuído nas plantas -1 e 0 do Museo Centro Gaiás, os estudantes puideron explorar proxectos de innovación desenvolvidos polos centros de formación profesional en colaboración con empresas e institucións, así como iniciativas emprendedoras realizadas polo alumnado e profesorado no marco do Plan de Emprendemento Eduemprende. Ademais, tiveron a oportunidade de experimentar con novas tecnoloxías mediante a participación en obradoiros sobre biotecnoloxía, ciberseguridade, creación de contidos mediante IA, drone soccer, creación de videoxogos, realidade virtual e aumentada, impresión 3D, entre outros. Esta experiencia en FP Innova proporcionou aos estudantes unha visión máis ampla das oportunidades educativas e profesionais na área da innovación, emprendemento e tecnoloxía.