Section outline

  • Durante o terceiro trimestre do curso, dentro da materia de Tecnoloxía e Dixitalización de 1º da ESO, desenvolveuse unha actividade práctica centrada no deseño gráfico e xeométrico a través da plataforma Tinkercad. Esta proposta enmárcase nas accións do proxecto InnovaLab 2024/25 e permitiu ao alumnado achegarse ao deseño tridimensional de forma creativa e visual.

    O obxectivo da actividade era deseñar, en formato dixital, todas as pezas do coñecido xogo Tetris. Para iso, os rapaces e rapazas traballaron con formas xeométricas básicas, combinando cubos e empregando operacións como rotación, aliñamento e agrupación. Cada estudante ou grupo tivo que deseñar con precisión as diferentes pezas do xogo e posteriormente simular o seu encaixe nun taboleiro completo.

    Esta tarefa esixiu planificar a forma e disposición de cada peza, asegurar a súa proporcionalidade e facer probas para comprobar que podían combinarse correctamente entre elas. O proceso resultou moi enriquecedor, xa que implicaba tanto a parte técnica do manexo do programa como o traballo previo de análise e deseño das formas necesarias.

    Un dos aspectos máis motivadores da actividade foi que o alumnado puido ver o resultado final do seu traballo visualizado en pantalla, con opción de impresión e montaxe física nunha fase posterior. A actividade foi desenvolvida de forma individual ou en pequenos grupos, fomentando a participación activa, a autonomía e a toma de decisións.

    O título da proposta foi "Xogar ao Tetris co ordenador", e nela o alumnado recreou este clásico videoxogo nun formato educativo, partindo do deseño das súas pezas para poder completar o taboleiro final.

    A acollida por parte do alumnado foi excelente, destacando o interese que xerou tanto o uso dunha ferramenta innovadora como a aplicación práctica dos contidos traballados nas clases previas de xeometría e deseño.