music
listen

insMÚSICA INSTRUMENTAL

A ORQUESTRA
Coa a aparición da ópera a principios do século XVII, a música escribiuse cada vez para máis grupos de músicos, dando orixe á música orquestral.
Tamén se desenvolveu a construción de instrumentos. A familia da corda fretada alcanzou o seu grao máximo de perfección nas mans de luthiers como Stradivarius e Amati.
Os ventos madeiras foron transformados na corte francesa de Versalles, aparecendo entón o oboe, fagot e frauta barroca.

FORMAS SOLÍSTICAS
Preludios, Fantasías e Toccatas eran composicións para un só instrumento (normarmente de teclado) con carácter improvisatorio e cheas de ornamentación.
fuga
Estas pezas soían ir seguidas por unha Fuga (a 2, 3, 4 ou 5 voces): derivada do vello ricercare. Tiña unha melodía breve chamada suxeto (tema) que se iba introducindo nas demáis voces e desenvolvéndose en contrapunto imitativo


SONATA
A palabra "sonata" refírese a unha composición para ser " sonada ", para un ou dous o instrumento máis o habitual baixo continuo barroco. orchestra
A combinación máis común inclúe violín, frauta ou oboe para as voces superiores, e chelo e un instrumento polifónico ( órgano, clave, arpa, laúde...) para o continuo: esta textura amosa a típica polarizacións das voces na música barroca.
A Sonata soe dividirse en 3 ou 4 movementos que contrastan en carácter e tempo: Largo - Allegro - Adagio - Allegro.

CONCERTO
        - CONCERTO GROSSO:   É unha forma de música barroca na que o material musical pasa dun grupo pequeno de solistas (o concertino) á orquestra completa (ripieno ou tutti).
        -  CONCERTO SOLO
: É un concerto no que un só solista está acompañdo pola oequestra. É o tipo de concerto máis frecuente hoxendía.

SUITE
A suite é unha serie de movementos ou pezas de danza. A súa secuencia clásica inclúe :

    - Allemande : Danza alemana de ritmo quaternario.c
    - Courante : Ritmo ternario e máis rápida que a Allemande.
    - Zarabanda : Danza española ternaria e lenta que acentúa o segundo pulso.
   - Giga : Danza irlandesa rápida e de subdivisión ternaria.
Nunha suite tamñen podemos atopar:
    - Minueto: co ritmo ternario dun vals.
    - Rondó : peza pequena baseada na repetición dun tema ( A), con intrusións ( B , C , D).

De carácter
aristocrático, vigorosa e moi sofisticada ritmicamente, a suite derivou dos ballets de cour da corte francesa de Versalles, e acabouse infiltrando en toda a música instrumental francesa, alemana e mesmo italiana

A súa transformación en pezas independentes foi estilizando a música de cámara.
go