Dr Scratch

O Dr Scratch é unha aplicación web desenvolvida para avaliar  un programa en diferentes aspectos computacionais. Para acceder a el preme aquí.Esta é a portada:

portada do Dr Scratch

Para avaliar o teu programa tes dúas opcións: copiar a url do programa se traballas co editor online, ou subir o arquivo dende ordenador e traballas co editor offline. 

Como avalía?

O Dr Scratch puntua de 0 a 3 sete aspectos computacionais. A puntuación máxima é 21 puntos.

Aquí tedes unha táboa resume dos apectos que avalía así como se consigue cada un dos puntos en cada aspecto:

1 punto

2 puntos

3 puntos

Control de fluxo

programa secuencial

programa iterativo

repetirpara sempre

programa iterativo+condicional

repetir ata

Representación de datos

Uso dos comandos de scratch para definir os atributos dos obxectos

Uso de variables

Uso das listas

Paralelismo

ter varios programas que se inicien con bandeira verde

ter varios programas que se inicien ao premer unha tecla ou un obxecto

Iniciar os programas con:

cando fondo

ao recibir unha mensaxe

cando volume, vídeo ou cronómetro

Abstración

máis dunha personaxe e máis dun programa

uso de bloques

uso de clons

Interactividade do usuario

Uso de

bandeira verde

Uso de

ao premer espazo,pregunta respostapremer calquera teclaao premer figura

Uso do sensor de vídeo e de son

volume sensor

vídeo sensor

Lóxica

uso de condicional:

si entón

uso de condicional

si entón, si non

Uso de condicionais e os operadores lóxicos :

operadores lóxicos

Sincronización

Uso do comando agardar

agardar

uso do comando enviar mensaxes

enviar mensaxe

uso dos comando agardar ata ou cando cambie o fondo.

agardar ata

Ademais de estes puntos tamén da información sobre boas prácticas en catro parámetros:

Programas duplicados:
Cando hai dúas secuencias de programas iguais nos qu cambiam os valores dos comandos. Sempre se pode sustituir por un bloque
Nomes incorrectos:
Os obxectos deberían estar correctamente nomeados (e non sprite1, sprite2..). Cando hai poucos obxetos ao mellor non é tan necesario pero si hai moitos pode ser confuso a hora de recoñecelos. Así que é unha boa practica aconstumarse dende o inicio a nomear os obxectos.
Código morto:
As veces deixamos código sen conectar a ningún evento ou a ningunha secuncia con evento, polo que ese código non vai funcionar nunca. Outras veces programamos un código con ao recibir unha mensaxe e non funciona porque nunca enviamos esa mensaxe. Este código é necesario revisalo, xa que é posible que o programa non faga o que nos queremos que faga. Se non é necesario hai que eliminalo
Inicialización dos atributos correctamente
A cada obxecto ao mellor é necesario darlle unha posición inicial ou unha orientación, ou tamño, color…

Hai que ter en conta que:

Dr Scratch examina os aspectos da programación que se mencionan arriba, pero non avalía a dificultade previa a elaboración do programa, o algoritmo necesario que nos permita realizalo. Así podemos ter programas con pouca puntuación en Scratch como por exemplo "A fábrica de muiltiláteros":

puntuación dr Scratch para "a fábrica de multilateros"

Esta puntuación é debido a que o básico do programa redúcese a un bucle (estrutura repetitiva):

programa polígonos

A verdadeira dificultade do programa radica en ser capaz de obter o algoritmo que relaciona o ángulo de xiro co número de lados do polígono, para poder automatizar o debuxo. Este proceso non é intuitivo, é necesario ter coñecementos previos sobre xeometría dos polígonos regulares e relacionar correctamente eses coñecementos.

Isto implica que a avaliación do Dr Scracth é limitada ás boas prácticas na escritura de código e algúns aspectos da programación, pero non avalía os procesos previo a esa escritura, que existen e son necesarios para realizar un bo traballo na programación. Por iso mesmo a información que nos da ten relevancia para  como facer mellor un programa, unha vez que tes o algoritmo de ese programa. A partir de aí podes usar o Dr Scratch para mellorar a túa programación.

Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0