1.4. Valoración dos documentos analizados

A valoración de documentos consiste en valorar unha serie de aspectos que permitirán seleccionar os documentos que imos utilizar, despois de telos considerado útiles e rexeitar os que consideramos pouco importantes. Coa axuda do seguinte cuestionario podes analizar os documentos que vas atopando e seleccionar os que realmente che interesan.

CUESTIONARIO

Cando buscamos en internet é probable que atopemos numerosas páxinas que responde ao noso criterio de búqueda.  ¿Como saberemos si cada unha das páxinas son fiables e responden ao que eu busco?  É importante avaliar a información que atopamos xa que en internet publica calquera sin pasar ningún proceso de revisión; polo que podemos atopar información inexacta ou pouco válida. Para axudarche a valorar a información que atopas debes ter en conta as seguintes cuestións

1. Autores da información: hai que identicar ao/s autor/es da información atopada, para saber si esta é fiable, é decir, se nos dá confianza ou non. É moi importante averigüar si o autor/es son expertos na materia da que falan. Para iso debemos comprobar o seu currículo persoal, si ten un correo electrónico de contacto… O autor tamén pode ser un organismo de recoñecido prestixio.  Nos documentos escritos, moitas veces, ao final ou ao principio ven unha breve reseña dos seus autores  (nos libros, na contraportada); na web, ás veces, deberemos buscar o autor/es para comprobar si son expertos na materia.

2. Contidos:  deberemos valorar si o contido dá resposta ás necesidades de información.  Para iso comprobaremos si a linguaxe que emprega o entendemos  (si é moi complexo, non nos será de utilidade); si é unha información que podemos contrastar, coas fontes bibliográficas que reseñan os autores; si é unha información obxectiva, é dicir, non só son opinións do autor, ou se trata de convencernos de algo  (nestes casos, non sería unha información útil)... Tamén debemos comprobar a amplitude dos contidos tratados, si o aborda con profundidade ou superficialmente; si trata todos os aspectos do contido ou só unha parte...

3. Actualización da información:  debemos comprobar a data da publicación da páxina ou documento atopado, porque a información pode estar desfasada.  Nos libros, no interior da cuberta, adoita a recollerse a data da última publicación; nas webs, os autores que manteñen actualizadas as súas páxinas adoitan recoller a data da última actualización.

4. Autenticidade:  debemos comprobar si a información é auténtica do autor que di ser ou é un plaxio.  Cando investigamos, lemos ideas doutras persoas para formarnos a nosa propia non para copiala.  Lembra que sempre debemos citar as fontes das que extraemos as ideas do noso traballo.  Un autor que plaxia é pouco fiable e a información que nos dá non nos serve, deberemos ir ás fontes das que el plaxiou.

5. Destinatarios:  debemos averiguar a que tipo de público vai dirixido á información que atopamos, cando facemos un traballo de investigación necesitamos información con rigor académico, polo que debemos seleccionar a información de expertos e/ou institucións especializadas.

6. Enlaces: si a páxina ten enlaces a outras, deberemos comprobar que están vixentes e que son apropiados para o tema; que non nos desvían a páxinas publicitarias,...

7. Lexibilidade e deseño:  debemos comprobar que a páxina non ten erros ortográficos ou gramaticais  (sería un síntoma dunha páxina pouco rigurosa); que entendemos o que di; que ten unha boa presentación, esquemas, índices, gráficas axeitadas, estructura axeitada...

8. Publicidade:  si a páxina ten publicidade, hai que fixarse de que tipo é, si está separada claramente do contido da páxina

Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0