A día de hoxe, é indiscutible a importancia destas consideracións:
1) a globalización en Educación Infantil e proxectos de carácter transversal,
2) a EPD (educación para o desenvolvemento),
3) a avaliación compartida e
4) o sentido de comunidade educativa.
En base a iso, presentamos unha experiencia compartida nas aulas de 5º e 6º de Educación Infantil do CPI Plurilingüe Virxe dá Cela no curso académico 2016/2017, enmarcado nun proxecto “Investigando a dimensión global da educación para o desenvolvemento: un estudo piloto nunha escola galega”, subvencionado pola Xunta de Galicia
Tomando como eixo o contexto rural e gandeiro no que se atopa inmerso o centro, se parte do eixo do leite como pretexto para coñecer unha tribo indíxena africana onde o leite é símbolo de vida. A través deste proxecto desenvólvense:
1) Técnicas novas de avaliación (a robótica, a pregunta metacognitiva e avaliación por pares de diferente idade)
2) A colaboración de docentes doutras etapas educativas (Educación Primaria e Secundaria)
3) A colaboración de familias gandeiras do centro
4) Asesoramento de docentes da Universidade de Coruña e da ONG Solidariedade Internacional de Galicia
5) Actividades manipulativas e vivenciais
Con esta experiencia pretendéronse dar unhas primeiras pinceladas dun proxecto que busca responder os índices de calidade en Educación Infantil cun chisco de innovación, ao poder reunir nunha experiencia a robótica nesta etapa, a comunidade educativa en todo o seu esplendor, unhas actividades manipulativas e vivenciais, e a avaliación, aspecto tantas veces difícil e problemático.

Diplomada en Mestra de Educación Infantil pola Universidade de Santiago de Compostela e titulada no Máster de Dificultades de Aprendizaxe e Procesos Cognitivos pola Universidade de Vigo. Actualmente cursa o Grao en Mestra de Educación Primaria na Universidade Camilo José Cela.
Foi investigadora en formación pola Universidade de Vigo onde inicio os seus estudos de teses, e formada como profesorado universitario co contrato FPU do Ministerio durante dous anos. Esta experiencia levoulle a impartir docencia no Grao de Primaria e Infantil na materia de Novas Tecnoloxías Aplicadas á Educación e Deseño e Desenvolvemento do Currículo. Tamén participou en diferentes congresos tanto nacionais como internacionais, así como a publicar en diferentes formatos (artigos, capítulos de libro...) sobre as seguintes temáticas: a educación infantil, o aprender a aprender, os materiais e a súa didáctica e instrumentos de avaliación do proceso de ensino-aprendizaxe.
Formou parte do comité organizador de congresos e seminarios internacionais sobres as tecnoloxías para a aprendizaxe e o coñecemento e sobre o prácticum e asistiu a cursos en relación á didáctica dos materiais naturais, pedagoxía montessori, dificultades de aprendizaxe, lingua de signos española, monitora de tempo libre, educación emocional, entre outros.
A súa experiencia docente comeza no curso 2016/2017 como titora no curso de 5º de Educación Infantil no CPI Plurilingüe Virxe da Cela (Monfero), e actualmente mestra de apoio de infantil no CEIP de Tarrío (Culleredo).

Graduada en Mestre/a de Educación Infantil pola Universidade de Santiago de Compostela. Máster en Servizos Culturais tamén cursado pola Universidade de Santiago de Compostela.
A miña experiencia como docente comeza no curso 2016/2017 titorizando a un grupo de nenos/ as de 6º de Educación Infantil no CPI Plurilingüe Virxe da Cela (Monfero). Actualmente sigo exercendo como mestra, destinada na EEI Ou Areal en Baiona (Pontevedra) e son titora dun grupo de 5º de EI.
Durante este ano, finalizado os meus estudos de Grao en mestre/a de Educación Primaria pola Universidade de Camilo José Cela (Madrid).
Interesada nas liñas temáticas relacionadas coa influencia da natureza na educación, a inclusión e aplicación das novas tecnoloxías desde idades temperás, a práctica de ioga para a resolución de conflitos e a mellora e uso das bibliotecas escolares como fontes imprescindibles de información e investigación.
En base ás citadas temáticas conto con dúas participacións en Congresos, o primeiro: XIV Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía e o segundo: III Seminario Internacional sobre investigación e innovación con TIC (Portugal), dous artigos publicados na Revista de Estudos e Investigación en Psicoloxía e Educación, un deles en colaboración coa mestra de Educación Infantil Mª Beatriz Páramo Igrexas e cursos como "O docente como mediador de conflitos", "Ioga para nenos", "Inclusión e aplicación das tecnoloxías nos centros educativos", "Integración das TIC no centro educativo", "Biblioteca escolar: modelo, organización, xestión e dinamización básica", "Organización, xestión e dinamización da biblioteca escolar do noso centro", entre outros.