Tren Intelino
Section outline
-
1. SÍ-LA-BAS (LINGUA)

Que Necesitas
- O tren Intelino básico
- Tarxetas de cartulina e rotulador
- Tesoiras
- Material para construir estacións: bloques de construcción, cartulina, rotuladores...
Agrupación
2 persoas por circuito e tren
Programación
Scratch 3.0
Actividade
- Construimos o circuito elixido (ideas no descargable )
- Construimos catro estacións con material adicional
- Programamos en Scratch (coa extensión de Intelino) un sistema para poder manexar intelino co noso teclado (ver exemplo)
- Repartimos 10 tarxetas, en cada tarxeta hai unha palabra
- Deben dividir cada palabra por sílabas e suliñar a sílaba tónica
- Recortan cada palabra en sílabas
- Colocan todas as sílabas nunha única morea
- Poñen no circuito 8 tarxetas de sílabas boca arriba
- Xogan dúas personas. Miran as sílabas e deben conseguir formar unha palabra
- A persona que consigue formar a palabra máis longa manexa o tren (con Scratch) para que faga o percorrido necesario para formala e retira esas tarxetas do circuito
- Do taco extráense tantas tarxetas como se retiraron e colócanse no mesmo lugar
- En caso de empate en lonxitude de palabra, faise a palabra na que a sílaba tónica manteña a súa condición de tónica na nova palabra que se forme
Variantes
Ponse como condición que as sílabas deben manter a súa condición de átonas ou tónicas na nova palabra formada. Que exista tilde pode cambiar ou non
Exemplo de programación



2. ROMANOS (MATEMÁTICAS)

Que necesitas
- O tren Intelino básico
- Coche de pasaxeiros
- Material concreto que represente: unidades, decenas, centenas e millares
- Tarxetas con números romanos
- Material para construir estacións: bloques de construción, cartulina, rotuladores...
Agrupación
4 persoas (2 parellas) por circuito e tren
Programación
Scratch 3.0
Actividade
- Construimos o circuito elixido (ideas no descargable )
- Construimos cinco estacións con material adicional (unha de partida e catro destinos)
- Programamos en Scratch (coa extensión de Intelino) un sistema para poder manexar Intelino co noso teclado (ver exemplo)
- En cada estación colócanse tarxetas correspondentes a unidades, decenas, centenas e millares
- Repartimos 6 números romanos a cada parella
- Deben descompoñer cada número en unidades, decenas, centenas e millares e cargalas no vagón. Se o número é o MMXXII cargarei o meu vagón con 2 amarelas 2 vermellas e 2 azuis
- Manexan o tren para que deixe unidades, decenas, centenas e millares no lugar correspondente. Debe chegar á estación e liberar o coche de pasaxeiros. Unha vez descargado debe recuperar o coche e dirixirse á seguinte parada. Así ata completar vaciar a carga
- Cando acaban cos 6 números faise un reconto e dase o resultado da suma de todo en números arábigos e romanos
Variantes
Formulaar o exercicio á inversa. Darlles números arábigos e que os convirtan a romanos. En cada estación conseguen unha tarxeta correspondente á nomenclatura romana. I, V, X
Exemplo de programación




3. EUROPA EN TREN (COÑECEMENTO DO MEDIO)

Que necesitas
- O tren Intelino básico
- Material para construir estacións: bloques de construción, cartulina, rotuladores...
- Material para representar cidades europeas: pasta moldeable, cartón...
Agrupación
2 persoas por circuito e tren
Programación
Scratch 3.0
Actividade
- Planificamos unha viaxe por Europa: podemos usar como referencia a páxina de interrail
- Investigamos destinos posibles desde a nosa cidade e incluimos, polo menos, 10 paradas no estranxeiro
- Averiguamos para cada estación algo significativo dese lugar ou país e construímolo con material diverso e facemos un presupuesto da viaxe
- Construímos o circuito que representa a ruta e as estacións (circuito lineal)
- Programamos con Scratch a viaxe que queremos facer