• 1. ENCADEADAS (LINGUA)

    ec

    Que necesitas

    • O tren Intelino básico
    • Tarxetas de cartulina e rotulador
    • Folla de rexistro
    • Material para construir estacións: bloques de construción, cartulina, rotuladores...

    Agrupación

    2 persoas por circuito e tren

    Programación

    Fichas de acción

    Actividade

    1. Construimos o circuito elixido (ideas no descargable )
    2. Construimos catro estaciones con material adicional
    3. Escribimos nas 4 tarxetas categorías (animal, cidade, profesión...)
    4. Colocamos unha tarxeta en cada estación
    5. Xógase por quendas e en continuo

    6. Cada vez que Intelino se pare nunha estación diremos unha palabra desa categoría, encadeada pola última letra da palabra anterior. 
Por exemplo, se se para en cidade-profesión-animal, poderíamos dicir MadriD-DentistA-ArañA

    Variantes

    • Non xogamos a encadear palabras senón a formalas cunha letra fixa. Nalgún lugar do circuito poño un cambio de sentido. Cada vez que cambia o sentido hai que cambiar de letra
    • Hai catro paradas pero SEN categoría. Por quendas xogamos a dicir unha palabra coa última sílaba da palabra anterior.
    • Por exemplo, CArameLO-LOBO-BOCA-CAtaraTA-TAteXA-XATO

    2. OPERACIÓNS (MATEMÁTICAS)

    Calc

    Que necesitas

    • O tren Intelino básico
    • Tarxetas con números
    • Tarxetas con operadores
    • Material para construir estacións: bloques de construción, cartulina, rotuladores...

    Agrupación

    4 persoas (2 parellas) por circuito e tren

    Programación

    Fichas de acción

    Actividade

    1. Construimos o circuito elixido (ideas no descargable )
    2. Construimos con material adicional catro estacións e colocámolas aleatoriamente no circuito
    3. Cada parella deseña un reto para a outra: deben pensar unha operación 
matemática que cumpra unhas condicións. Por exemplo: Usar 1 número dunha cifra, 2 de dos e 1 de tres.
 Usar unha suma, unha multiplicación e unha resta. 
Por exemplo, eliximos os números: 105, 35, 20 e 4, e operámolos así: (105 + 20) x 4 - 35 = 465
    4. Formulen o seu reto ao outro equipo: 

    5. Escriben cada número nunha tarxeta e colócanas sobre as estacións, tres boca arriba e unha boca abaixo
    6. 
A tarxeta resultado (465) queda no medio boca arriba.
    7. Programan Intelino para que Faga o percorrido correspondente á operación que queren realizar e na vía que comunica un número co seguinte colocan a tarxeta correspondente á operación que hai que facer entre eles
    8. 
Executan a programación
    9. O equipo contrario ten que tomar nota a medida que o tren se despraza e averiguar cal é o número correspondente á tarxeta que está boca abaixo.
    10. Cando crean que ten a resposta destapan a tarxeta e comproban

    Variantes

    A variabilidade do xogo radica nas condicións de partida do problema: números de unha, dúas ou tres cifras, operadores...


    3. TREN DE CARGA (COÑECEMENTO DO MEDIO)

    TC

    Que Necesitas

    • O tren Intelino básico
    • Material para construir estacións: bloques de construcción, cartulina, rotuladores...
    • Material para construir a nosa contorna

    Agrupación

    2 persoas por circuito e tren

    Programación

    Fichas de acción

    Actividade

    1. Imos transportar mercancía entre cidades
    2. Para iso seleccionamos 3 ó 4 cidades coñecidas e construimos un circuito que as inclúa
    3. Averiguamos para cada estación algo significativo desa cidade e construímolo con material diverso
    4. Colocamos unha caixiña sobre o coche de pasaxeiros e decidimos que obxectos transportaremos dunha cidade a outra (por exemplo, coches de Barcelona a Valencia, e laranxas de Valencia a Madrid)
    5. Programamos con fichas de acción o percorrido
    6. En cada estación Intelino debe soltar o coche de pasaxeiros. 


    Variantes

    Traballar dúas parellas e con dous trens. Deben construír un percorrido polo que poidan circular os dous trenes á vez SEN chocarse. Teñen dispoñibles todas as vías correspondentes aos dous trens.