• 1. BUSCO PALABRAS (LINGUA)

    BP

    Que necesitas

    • O tren Intelino básico
    • Tarxetas de cartulina e rotulador
    • Material para construir estacións: bloques de construción, cartulina, rotuladores...

    Agrupación

    2 persoas por circuito e tren

    Programación

    Fichas de acción

    Actividade

    1. Construimos o circuito elixido (ideas no descargable )
    2. Construimos cinco estacións con material adicional
    3. Escribimos en 5 tarxetas as cinco letras da palabra TALGO
    4. Colocamos unha tarxeta en cada estación boca abaixo
    5. Debemos ir programando Intelino para que vaia ás estacións unha a unha
    6. Cada vez que chegamos a unha delas volteamos a tarxeta deixando ao descuberto l letra
    7. Cando todas as tarxetas están volteadas programaremos Intelino para que percorra as estacións na orde correcta, é dicir, para formar a palabra TALGO (Tren Articulado Lixeiro Goicoechea Oriol). 


    Variantes

    • Xogamos a construír novas palabras coas letras dispoñibles (T, A, L, G, O) e programamos Intelino para que as escriba na orde correcta (por exemplo, CAT, TOGA, DROP, LAKE...). Cando pensan que non poden construír máis, dicímoslles que unha das letras, por exemplo G, xa non é unha G senón unha letra comodín (palabras novas como talco, salto...).
    • Deixamos que Intelino circule libremente, sen condicións de dirección. Poñemos unha longa pausa en cada letra. Xogamos por quendas; Cada vez que o tren para nunha letra debemos dicir unha palabra que comece por esa letra. Cantas palabras somos capaces de xerar? O tema pode ser libre ou fixo (por exemplo, nomes de animais, alimentos...).

    2. CÁLCULO MENTAL (MATEMÁTICAS)

    CM

    Que necesitas

    • O tren Intelino básico
    • Tarxetas con números e operacións
    • Material contable: cubiños, garavanzos...
    • Caixiña pegada sobre o coche de pasaxeiros
    • Material para construir estacións: bloques de construción, cartulina, rotuladores..

    Agrupación

    3 persoas por circuito e tren

    Programación

    Fichas de acción

    Actividade

    1. Construimos o circuito elixido (ideas no descargable )
    2. Construimos con material adicional catro estacións e colocámolas aleatoriamente no circuito
    3. Entregámoslles 4 tarxetas cun número con operación (+3, -2...) que deberán colocar en cada estación
    4. Xógase por quendas
    5. Fronte a cada estación poñemos código de fin de traxecto, no resto de 
vías non hai programación polo que intelino circulará libremente
    6. Para comezar, no vagón métese un número determinado de obxectos, 
por exemplo 3
    7. Mentras una persoa vai facendo mentalmente a operación que marca o tren, outra persoa fai con material concreto o que indican as tarxetas, engade ou quita
    8. A terceira persoa vai facendo rexistro das estacións polas que 
pasa e apúntao nunha planilla como esta: 
tcm
    9. Cando chega á cuarta parada o que apunta di stop e para o tren
    10. Quen estaba calculando di o número que cre que é, a persoa encargada do vagón conta os obxectos que quedan e logo entre os tres fan a operación para ver se acertaron
    11. Se nalgún momento non hai obxectos dabondo no vagón para facer a operación, por exemplo 3-5, quen se encarga do vagón di que non é posible e a operación queda sen solución
    12. Fanse varias rondas. Pódense cambiar as tarxetas, aumentar o número de paradas... 


    Variantes

    • Susbtituimos os códigos de fin de traxecto por paradas. Non se xoga xa co material concreto, só se manteñen dous roles, quen rexistra e quen calcula
    • Incluír algunha tarxeta con operacións de multiplicación
    • Introducir un segundo tipo de obxecto, que representa os números negativos, é dicir, o que se debe cando o que se quita é máis do que hai.

    3. A MIÑA CIDADE (COÑECEMENTO DO MEDIO)

    MC

    Que Necesitas

    • O tren Intelino básico
    • Material para construír estacións: bloques de construción, cartulina, rotuladores...

    • Material para construír a nosa contorna

    Agrupación

    2 persoas por circuito e tren

    Programación

    Fichas de acción

    Actividade

    1. Construimos eo circuito de maneira libre
    2. Acordamos polo menos catro paradas que representen catro lugares comuns do noso día a día, por exemplo; a miña casa, o cole, a piscina e o parque
    3. Construímolo e colocámolo no circuito
    4. Programamos Intelino con fichas de acción para que pase polas catro estacións 


    Variantes

    • Un día normal ou un día especial
    • Programar o día completo ou por fases