• Explicámoslles que para crear este dispositivo, imos programar unha melodía para tocar a través do timbre do noso taboleiro. Pero non servirá calquera melodía... Os bebés reláxanse con melodías moi concretas, que nos mandaron dende o hospital, pero perdémolas na aula! 

    Dicímoslle ao alumnado que as puntuacións se perderon na aula e que deben buscalas. Unha vez que cada grupo teña unha partitura, dicímoslles que miren as iconas debaixo de cada un deles, e explicámoslles que son os dereitos de autor.

    Dicímoslles que vaian aos ordenadores nos que previamente abrimos a web de Bitbloq Robotics Jr Unha vez que cada grupo estea no seu ordenador, explicámoslles como funciona esta ferramenta.

    Explicamos que a interface ten varias pestanas: 

    1. Hardware: no que os compoñentes do kit están conectados virtualmente á placa controladora. 
    2. Software: no que se constrúe a programación dos compoñentes. 
    3. Información do documento: onde podes cambiar o título do proxecto, engadir unha descrición ou cargar unha imaxe.

    bq1

    Na pestana Hardware aparece o taboleiro Zum Kit Junior e, ao facer clic en calquera dos + da pantalla, aparecen á dereita os compoñentes que se poden engadir ao taboleiro.  

    Lembrámosvos que a placa ten dous tipos de conexións: 

    1. Conectores A e B: onde se poden conectar todos os compoñentes. 
    2. Conectores 1, 2, 3 e 4: nos que se poden conectar todos os compoñentes excepto a pantalla de 7 segmentos e o multisensor.

    bq11

    bq2

    Neste caso, para crear o ambiente necesario para axudar aos nenos e nenas a durmir, imos utilizar: 

    • O multisensor, para detectar cando é noite. 
    • O zumbador, que é un compoñente integrado no taboleiro capaz de emitir sons e tocar melodías. 

    Solicitamos que engadan o multisensor ao conector A. Para que poidamos programar o seu funcionamento, esta conexión ten que realizarse tanto virtualmente en Bitbloq Robotics Jr, premendo o símbolo + e engadindo o elemento, como fisicamente na placa, utilizando o cable de conexión que retiraron anteriormente.

    Un zumbador é un compoñente eléctrico capaz de transformar a enerxía eléctrica en son grazas á vibración dunha pequena peza no seu interior. A placa controladora Zum Kit Junior ten unha dentro. 

    Desde Bitbloq Robotics Jr temos acceso a un editor de melodías moi intuitivo e ás diferentes accións para programar ata tres melodías diferentes.

    iii8

    O multisensor é un compoñente formado por tres sensores diferentes: 

    • Sensor infravermello, que detecta a presenza ou ausencia de obstáculos xusto diante del.
    • Sensor de temperatura, que detecta se fai calor ou frío. 
    • Sensor de luz, que detecta: 

    1. Cor: vermello, verde, azul, branco e negro. 
    2. Cantidade de luz: se hai moita ou pouca luz.

    sens

    A continuación, pedímoslle que vaia á pestana Software, na que imos programar o taboleiro para que cando detecte pouca luz toque unha melodía. Solicitamos que engada os bloques necesarios para facer a programación: 

    Na primeira liña imos programar que cando o sensor detecte que non hai luz, soe unha melodía no zumbador. 

    Comezamos coa programación para “cando o sensor detecta que non hai luz”: 

    • Fai clic no símbolo + para engadir un bloque.  
    • Seleccione o bloque correspondente ao sensor de luz, cuxa icona é un sol.

    13

    • Escolle a opción cando detectes pouca luz, cuxa icona é unha lúa. 

    Dicímoslle que se escolle o bloque incorrecto, pode facer clic no bloque incorrecto e facer clic no lixo que aparece ao seu carón.

    Agora imos engadir un novo bloque para indicar que "soa unha melodía no timbre":

    • Fai clic no seguinte no espazo cun +. 
    • Seleccione o bloque correspondente ao timbre, cuxa icona é unha nota musical.

    13a

    Unha vez seleccionados, crearán a melodía que teñan na súa partitura. Para facelo: 

    1. Engade notas á túa partitura facendo clic nos cadrados de cada nota. 
    2. Cambia a hora da nota facendo clic nas notas superiores á dereita do reloxo. 
    3. Engade máis notas facendo clic en +

    ca

    Pero que pasa se a melodía está soando e é de día? 

    A tarxeta debe estar programada para que a melodía se apague cando o multisensor detecte luz.

    Pedímosche que crees unha nova liña na que tes que engadir: 

    • O bloque correspondente ao sensor de luz, con opción de detectar moita luz, cuxa icona é un sol.

    ca

    • Un bloque de música e escolle a cuarta opción, parar a melodía. Deste xeito a melodía non soará cando o multisensor detecte que hai luz.

    aaas

    Queremos que a música non soe de madrugada, cando hai pouca luz, para que a xente da sala esperte tranquila. 

    Para facelo: 

    1. Engade unha terceira liña igual que a anterior premendo nos tres puntos da dereita e duplicándoa. 
    2. Cambia a icona do sol pola icona do solpor facendo clic nela. 
    3. Pedimos que conecte a placa controladora ao ordenador co cable micro-USB. 

    Por último, preme o botón de carga e dicímoslles que comproben que funciona tapando e destapando o sensor coa man ou acendo e apagando as luces da aula.

    fin