Ó longo do noso percorrido no programa, ambos os centros fúmonos coñecendo, sendo conscientes de que partíamos de realidades moi distantes, non só xeograficamente, tamén no día a día das nosas escolas. Nese proceso démonos conta que coincidimos nunha aposta por avanzar nos estándares, fuxir do conformismo e provocar no noso alumnado o desexo de aprender. Na seguinte lista enumeramos expectativas, confluencias e diverxencias, impacto na práctica educativa e propostas para o futuro, tendo en conta que continuamos a aprender e a construír, e que só estamos no inicio dunha relación que agardamos sexa duradeira.     

Reflexións finais
Expectativas cumpridas Puntos de confluencia e
diverxencia
Impacto na práctica
educativa
Futuras Colaboracións
-Ter a posibilidade de observar
in situ un proxecto educativo,
perfectamente deseñado e posto
en marcha. Para nós isto é importante
por encontrarnos actualmente nunha
fase de elaboración do noso propio
deseño.
-Valoramos como moi positiva o 
traballo por proxectos, elaborando
os seus propios materiais.
-Somos dous centros
especialmente preocupados
por activar proxectos innovadores
baseados no ensino activo, fora
dos estándares acostumados.
-Porén, o espazo físico de ambos
centros diverxe totalmente. O Brea
Segade é un centro antigo, con 
deficiencias estruturais, fronte a unha
escola, a de Binéfar, de recente 
construción. En cambio, a escola
de Taragoña está situada no medio
dunha comunidade de montes onde 
abunda o bosque e unha vexetación
coidada. O Katia Acín ten un perímetro 
de patio que precisa de máis zona 
cultivada.
-Identidad.
-Desde o CEP Brea Segade
démonos conta da necesidade
de elaborar un Proxecto Educativo
de Centro que dea coherencia a todo
o traballo desenvolvido nos últimos
anos. O feito de que o equipo directivo
fose nomeado pola administración, non
axudou a que todo estea recollido nun
documento de centro. 
Para o próximo curso, o noso obxectivo
é dar os primeiros pasos  cara a 
redacción dun Proxecto Educativo
consensuado polo profesorado e que
vertebre a docencia no noso centro.
-Compartir a experiencia dos nosos proxectos máis 
innovadores. 
-Manter un contacto 
o suficientemente fluído para
que ambos os centros coñezamos
as nosas mutuas realidades e 
progresos.


En conclusión, consideramos que a nosa participación no programa Observa_Acción foi moi positiva, xerando un impacto significativo entre o profesorado participante. Consecuentemente, recomendamos firmemente a participación no mesmo, xa que non hai nada mellor que aprender das compañeiras e compañeiros, nun clima seguro e participativo. Alén, evita estancarse e permite reciclarse, obríganos a reflexionar sobre a propia práctica docente, examinala dende diferentes puntos e enriquecela coas diversas achegas. Por último, xera cohesión grupal e ofrece novas oportunidades de traballar de forma colaborativa.

Como propostas de mellora, destacamos a necesidade de que todo o profesorado interesado poida viaxar para observar outros centros, así como a necesidade de que as estancias non teñan un tempo tan limitado.

Última modificación: martes, 27 de maio de 2025, 4:28 PM